McLaren 750S bez tajemnic. Dwie wersje nadwozia i sporo mocy

Zgodnie z zapowiedziami McLaren pokazał następcę modelu 720S. To 750S, który właśnie zadebiutował w odmianach coupe i spider. Obie są piękne i wyjątkowo szybkie.

McLaren 750SMcLaren 750S
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | McLaren
Aleksander Ruciński

750S jest ewolucją poprzednika, w której zmieniono około 30 proc. komponentów. Brytyjczycy nie silili się na tworzenie zupełnie nowego modelu, za to lifting jest dość głęboki i co ważne, przynosi spory zastrzyk mocy.

Czterolitrowe podwójnie doładowane V8 generuje 740 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To parametry przekładające się na imponujące przyspieszenie. Pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 2,8 sekundy, a osiągnięcie 200 km/h trwa tylko 7,8 sekundy.

Spora w tym zasługa niskiej masy. McLaren chwali się wiodącym stosunkiem mocy do masy wynoszącym ponad 580 KM na tonę. W osiągnięciu wyniku pomogły sprytne sztuczki, jak np. fotele z włókna węglowego, które same w sobie pozwalają zaoszczędzić 18 kg, czy kute felgi lżejsze o 14 kg od standardowych. W rezultacie 750S waży tylko 1281 kg w odmianie coupe i 1326 kg w wersji spider.

McLaren 750S
McLaren 750S © Materiały prasowe | McLaren

A wszystko to w aucie, które trudno określić spartańskim. Na pokładzie – poza bogatym wyposażeniem z multimediami, audio Bowers&Wilkins czy klimatyzacją – znajdziemy również specjalne rozwiązania jak np. system unoszenia przedniej osi.

Zresztą, McLaren przeprojektował całe zawieszenie. Przednie koła mają większy rozstaw, przednie sprężyny są nieco bardziej miękkie, a tylne sztywniejsze. Zmieniono też nastawy sterownika systemu Proactive Chassis Control.

750S będzie dostępny z szeregiem opcji pozwalających skonfigurować wymarzony egzemplarz. Mowa nie tylko o kwestiach wizualnych, ale i technicznych. Na liście znajdziemy m.in. wydajniejsze ceramiczne hamulce czy torowe opony Pirelli P Zero Trofeo R.

Pierwsze sztuki powinny trafić do klientów w 2024 roku, ale chętni mogą już składać zamówienia. Ceny startują od 324 tys. dolarów za coupe i 345 tys. dolarów za spidera.

  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
[1/42] McLaren 750S Źródło zdjęć: Materiały prasowe | McLaren
Wybrane dla Ciebie
60 km/h na 30 i do więzienia. Posłowie już przegłosowali nowe prawo
60 km/h na 30 i do więzienia. Posłowie już przegłosowali nowe prawo
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada