Maybach, AMG i Klasa G jako oddzielne marki? Daimler (podobno) ma takie plany

Od kilku dni w mediach motoryzacyjnych pojawiają się sensacyjne nagłówki o śmiałych planach Daimlera dotyczących wydzielenia 3 nowych marek spośród obecnej gamy modelowej. Są one poparte doniesieniami szanowanych tytułów. Póki co jednak nie doczekaliśmy się jasnego i oficjalnego potwierdzenia.

Obecnie Maybach to "tylko" topowa wersja wyposażeniaObecnie Maybach to "tylko" topowa wersja wyposażenia
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Daimler
Aleksander Ruciński

O planach Daimlera jako pierwszy poinformował niemiecki magazyn Automobilwoche, na który następnie powołał się portal Automotive News Europe. Oba tytuły donoszą o wewnętrznych źródłach, informujących o planach podziału obecnej oferty Mercedesa na kilka oddzielnych linii, różniących się przeznaczeniem.

Zgodnie z założeniami, AMG miałoby oferować wyłącznie sportowe maszyny, Maybach luksusowe, a Klasa G reprezentować terenówki (i być może) także topowe SUV-y. Rzecznik Daimlera cytowany przez Automotive News Europe skomentował sprawę dość enigmatycznie.

"Wzmocnienie submarek jest ważnym filarem strategii Mercedes-Benz. Chcemy nie tylko zachować niezależność, silną tożsamość i kulturę poszczególnych marek, ale także dalej je rozwijać".

Nikt jednak póki co nie przyznał oficjalnie i bez ogródek, że AMG, Maybach i Klasa G zostaną wydzielone jako oddzielnie funkcjonujące struktury. W sprawie wystosowaliśmy również pytanie do polskiego przedstawicielstwa Daimlera. Podzielimy się z wami odpowiedzią, gdy tylko ją uzyskamy.

Warto jednak zauważyć, że Maybach był już kiedyś wydzielony z oferty Mercedesa. Biorąc jednak pod uwagę, że później markę zdegradowano do roli topowych linii wyposażenia, ktoś w Daimlerze najwyraźniej pożałował decyzji. Czy Niemcy wejdą kolejny raz do tej samej rzeki? Czas pokaże.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟