Maybach, AMG i Klasa G jako oddzielne marki? Daimler (podobno) ma takie plany

Maybach, AMG i Klasa G jako oddzielne marki? Daimler (podobno) ma takie plany

Obecnie Maybach to "tylko" topowa wersja wyposażenia
Obecnie Maybach to "tylko" topowa wersja wyposażenia
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Daimler
Aleksander Ruciński
06.07.2021 10:24, aktualizacja: 14.03.2023 15:56

Od kilku dni w mediach motoryzacyjnych pojawiają się sensacyjne nagłówki o śmiałych planach Daimlera dotyczących wydzielenia 3 nowych marek spośród obecnej gamy modelowej. Są one poparte doniesieniami szanowanych tytułów. Póki co jednak nie doczekaliśmy się jasnego i oficjalnego potwierdzenia.

O planach Daimlera jako pierwszy poinformował niemiecki magazyn Automobilwoche, na który następnie powołał się portal Automotive News Europe. Oba tytuły donoszą o wewnętrznych źródłach, informujących o planach podziału obecnej oferty Mercedesa na kilka oddzielnych linii, różniących się przeznaczeniem.

Zgodnie z założeniami, AMG miałoby oferować wyłącznie sportowe maszyny, Maybach luksusowe, a Klasa G reprezentować terenówki (i być może) także topowe SUV-y. Rzecznik Daimlera cytowany przez Automotive News Europe skomentował sprawę dość enigmatycznie.

"Wzmocnienie submarek jest ważnym filarem strategii Mercedes-Benz. Chcemy nie tylko zachować niezależność, silną tożsamość i kulturę poszczególnych marek, ale także dalej je rozwijać".

Nikt jednak póki co nie przyznał oficjalnie i bez ogródek, że AMG, Maybach i Klasa G zostaną wydzielone jako oddzielnie funkcjonujące struktury. W sprawie wystosowaliśmy również pytanie do polskiego przedstawicielstwa Daimlera. Podzielimy się z wami odpowiedzią, gdy tylko ją uzyskamy.

Warto jednak zauważyć, że Maybach był już kiedyś wydzielony z oferty Mercedesa. Biorąc jednak pod uwagę, że później markę zdegradowano do roli topowych linii wyposażenia, ktoś w Daimlerze najwyraźniej pożałował decyzji. Czy Niemcy wejdą kolejny raz do tej samej rzeki? Czas pokaże.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)