Horch powróci? Audi chce wskrzesić luksusową markę, by konkurować z Maybachem
Mercedes ma Maybacha, a Audi ma... Audi. Niebawem jednak może się to zmienić. Firma z Ingolstadt rozważa bowiem powtórzenie zabiegu, który wypalił w przypadku największego konkurenta i podobnie jak on, sięgnie po przedwojenną legendę.
24.09.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:56
Horch to niemiecki producent samochodów luksusowych, który istniał w latach 1901-1945. W swoich czasach stanowił absolutną ekstraklasę światowej motoryzacji. Według "Automotive News" Audi zamierza wykorzystać tę legendarną markę, do oznaczania swoich najbardziej luksusowych modeli. Dokładnie tak, jak robi to Mercedes w przypadku Maybacha.
Tym bardziej, że powiązania Horcha i Audi są bardzo silne. August Horch, który w 1901 roku założył firmę sygnowaną swoim nazwiskiem, w 1909 roku opuścił ją i stworzył Audi. To wystarczające tło do tego, by dziś bez obaw wykorzystywać dorobek Horcha w najnowszych modelach z Ingolstadt, z dumą prezentując limitowane, ekskluzywne edycje, wyróżniające się wykończeniem i wyposażeniem tylko dla wybranych.
Pierwszym (na razie nie wiadomo, czy nie ostatnim) modelem, który ma reprezentowań linię Horch, będzie Audi A8, a różnice w stosunku do seryjnego auta, będą podobne, co w przypadku Maybacha i standardowego Mercedesa Klasy S. Poza wyjątkowym wykończeniem i wyposażeniem można więc spodziewać się odpowiednich oznaczeń, innych felg i lakierów nadwozia, wyłącznie najmocniejszego silnika i zwiększonego rozstawu osi.
Na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy Audi planuje wystartować z Horchem. Nie zdziwimy się jednak, jeśli nastąpi to za około 3 lata, przy okazji liftingu obecnej generacji A8. Trudno też powiedzieć ze stuprocentową pewnością, czy logo wyjątkowej marki zagości wyłącznie na topowych limuzynach, czy tak jak w Mercedesie, także na luksusowych SUV-ach. Z pewnością jeszcze wrócimy do tego tematu, gdy Audi postanowi przedstawić szersze plany.