Lingenfelter LTA – tęsknota za Pontiakiem Trans Am [wideo]
Pontiac nie zbuduje już żadnego nowego samochodu, ponieważ zakończył swój żywot w 2010 r. Dlatego żeby pojeździć współczesną wersją modelu Trans Am, fani marki muszą poprosić o pomoc firmę Lingenfelter i kupić Chevroleta Camaro.
08.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:00
Pontiac nie zbuduje już żadnego nowego samochodu, ponieważ zakończył swój żywot w 2010 r. Dlatego żeby pojeździć współczesną wersją modelu Trans Am, fani marki muszą poprosić o pomoc firmę Lingenfelter i kupić Chevroleta Camaro.
Przedsiębiorstwo Lingenfelter Performance Engineering (LPE) już w 2009 r., a więc jeszcze przed upadkiem Pontiaca, pokazało na targach SEMA koncept o nazwie 455 T/A. Był to przerobiony Chevrolet Camaro, który miał przypominać Trans Ama II produkowanego w latach 1970-1981.
Mimo pewnych niedoskonałości samochód przypadł do gustu fanom Pontiaca. Lingenfelter postanowił udoskonalić projekt. Produkcyjna wersja pojazdu nosi nazwę LTA i również bazuje na Camaro.
Auto zostało zaprezentowane podczas SEMA 2012. Nawiązuje do modelu Pontiac Trans Am 455 HO z początku lat 70. Poza wyglądem karoserii Lingenfelter starał się odtworzyć również inne elementy, w tym felgi przypominające plaster miodu oraz wnętrze.
Lingenfelter LTA będzie dostępny w kilku wersjach. Najmocniejsza (Level 3) ma pod maską 655-konny silnik o pojemności 455 in[sup]3[/sup], czyli ok. 7,5 l. Za 20-calowymi kołami zostały zamontowane hamulce Brembo.
Firma Lingenfelter zapowiedziała, że nie będzie sprzedawał części do samodzielnego przerabiania Camaro na LTA. Cena modyfikacji nie została jeszcze podana.
Unveiling the Production Lingenfelter LTA
Źródło: Firebird Fever • GT Spirit • Carscoop