Liczby opisujące Mercedesa-AMG Project ONE są imponujące. Już jeździ po ulicach

Przez wiele miesięcy skrzętnie ukrywany i pokazywany wyłącznie na salonie samochodowym. Teraz wyjechał z garaży AMG i trafia na tor oraz drogi publiczne. Najszybszy samochód Mercedesa jaki kiedykolwiek powstał - Project ONE - jest testowany, by przygotować go do sprzedaży klientom.

Mercedes-AMG Project ONEMercedes-AMG Project ONE
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Mercedes-AMG Project ONE brał udział w wielu testach i nawet jazdach, ale wyłącznie w świecie wirtualnym, przy użyciu najnowszych narzędzi cyfrowych. Przez ten czas pracowano nad wydajnym, niezawodnym silnikiem i napędem hybrydowym, które intensywnie "jeździły" na hamowni silnikowej HPP w Brixworth.

Teraz prototypy jeżdżą już na zamkniętych obiektach, gdzie i tak trudno zachować tajemnice. Głównie z powodu charakterystycznego brzmienia, które rozbija ciszę okolicy. Dlatego koncern Daimler, zdając sobie doskonale sprawę z faktu, że zdjęcia szpiegowskie różnej jakości trafiają do mediów, postanowił sam przygotować małą sesję zdjęciową zamaskowanych pojazdów.

Najszybszy Mercedes w historii wyjechał na drogi.
Najszybszy Mercedes w historii wyjechał na drogi. © fot. mat. prasowe

Marka Mercedes-AMG, biorąca czynny udział w zawodach Formuły 1 ma na celu zaoferowanie nielicznej grupie klientów samochód z techniką i o osiągach zbliżonych do bolidów, jakimi jeżdżą obecnie Lewis Hamilton czy Valtteri Bottas. Nad projektem czuwa René-Christopher Wollmann, szef działu hiperaut w Mercedes-AMG, z którym niemal rok temu rozmawiał Mateusz Żuchowski.

Auto w liczbach jest więcej niż imponujące. Źródłem napędu jest silnik 1.6 turbo z Formuły 1, dostosowany do normalnych warunków jazdy w ruchu ulicznym. Jeden z generatorów napędu hybrydowego wspomaga napędzanie jego turbosprężarki. Drugi wspólnie z benzynową jednostką napędza tylną oś. Jednocześnie odzyskuje energię kinetyczną w celu zamiany jej na prąd.

Liczby opisujące Mercedesa-AMG Project ONE są imponujące
Liczby opisujące Mercedesa-AMG Project ONE są imponujące © fot. mat. prasowe

Dwa dodatkowe silniki elektryczne służą do napędzania przedniej osi, co w efekcie daje napęd na cztery koła, na które trafia łączna moc systemowa ok. 1000 KM. Dzięki temu Project ONE ma się rozpędzać w 6 s do prędkości 200 km/h [słownie: dwieście]. Prędkość maksymalna ma wynosić około 350 km/h.

Plan przewiduje sprzedaż 275 egzemplarzy starannie wybranym klientom, którzy kupią samochód za około 2,5 mln dolarów netto.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł