Lexus LBX z polskim cennikiem. Ile trzeba zapłacić za najmniejsze auto marki?

LBX to najmniejszy crossover Lexusa, technicznie spokrewniony z Toyotą Yaris Cross. Auto wjeżdża właśnie do polskich salonów z dwiema opcjami napędu i w sześciu wersjach wyposażenia.

Lexus LBXLexus LBX
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Lexus LBX – podstawowe dane techniczne

LBX to najmniejszy model w gamie Lexusa wyróżniający się kompaktowymi wymiarami, które sprawdzą się w mieście. Atrakcyjnie wystylizowane nadwozie mierzy 4190 mm długości, 1825 mm szerokości, 1545 mm wysokości, a rozstaw osi to 2580 mm. Pod maską LBX-a znajdziemy hybrydowy napęd o mocy 136 KM oparty na benzynowym silniku 1.5. Klienci mogą wybierać spośród wariantu standardowego lub opcjonalnego E-Four z napędem na cztery koła.

Lexus LBX – ceny wersji napędowych

  • 136 KM FWD – od 149 900 zł
  • 136 KM E-Four – od 189 900 zł

Jak widać, tanio nie jest. Blisko 150 tys. zł za miejskiego crossovera to sporo, nawet jak na Lexusa. Marka szczyci się jednak prestiżowym charakterem, świetnymi materiałami i bogatym wyposażeniem. Klienci mają do wyboru aż sześć wariantów, określanych przez producenta mianem "Atmosfer".

Wnętrze LBX-a może być naprawdę luksusowe
Wnętrze LBX-a może być naprawdę luksusowe © Materiały prasowe

Lexus LBX – wersje wyposażenia

  • LBX – od 149 900 zł
  • Elegant – od 167 900 zł
  • Emotion – od 171 900 zł
  • Relax – od 188 900 zł
  • Cool – od 192 900 zł
  • Original Edition – od 209 900 zł

Już bazowa odmiana nie rozczarowuje wyposażeniem. W standardzie dostaniemy m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, elektroniczne klamki, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, kamerę cofania, system multimedialny Lexus Link Connect z 9,8-calowym wyświetlaczem, nawigacją w chmurze, łącznością ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay (bezprzewodowo) i Android Auto (przewodowo), reflektory przednie Full LED L-Shape oraz najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3, w skład którego wchodzi m.in. system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów.

W odmianie Elegant otrzymamy dodatkowo 18-calowe felgi czy tapicerkę ze skóry syntetycznej, a w Emotion dodatkowo dwukolorowe nadwozie, przyciemniane szyby i tapicerkę z czerwonymi przeszyciami. Standardem w obu wersjach są też podgrzewane fotele i kierownica, kamera cofania czy elektrochromatyczne lusterko.

Na jeszcze więcej można liczyć w odmianie Relax z wnętrzem wykończonym prawdziwą skórą. Jest też m.in. oświetlenie ambientowe czy system doświetlania zakrętów. Odmiana Cool dodatkowo wyróżnia się zamszową tapicerką, zastępującą skórę.

Wisienkę na torcie stanowi jednak limitowane wydanie Original Edition z kompletnym dostępnym wyposażeniem, wliczając w to nawet system audio Mark Levinson i specjalną kolorystykę.

Wybrane dla Ciebie

Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki