WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Kwalifikacje GP Malezji: Vettel najszybszy na mokrym torze

Sesja kwalifikacyjna przed Grand Prix Malezji została urozmaicona przez opady deszczu, które spowodowały drobne zamieszanie w stawce. Jak w tych typowo malezyjskich warunkach poradzili sobie kierowcy?

(fot. facebook.com/vodavonemclarenmercedes)(fot. facebook.com/vodavonemclarenmercedes)
Bartosz Pokrzywiński

Pierwsza część czasówki na torze Sepang w Malezji upłynęła bardzo spokojnie. Z każdą kolejną minutą niebo nad torem było coraz ciemniejsze i pewne było, że zaraz spadnie deszcz. Na szczęście w Q1 zawodnicy rywalizowali na suchej nawierzchni, a do grupy premiowanej awansem nie dostali się kierowcy Caterhama, Virgin, a także Valtteri Bottas z Williamsa i Jean-Eric Vergne reprezentujący barwy Toro Rosso.

Na 6 minut przed końcem Q2 zachowanie bolidu Paula di Resty z zespołu Force India było najlepszym dowodem pogarszających się warunków pogodowych. Auto ślizgało się i na jednym z zakrętów di Resta musiał bardzo mocno walczyć o utrzymanie na torze.

(fot. facebook.com/forceindiaf1)
(fot. facebook.com/forceindiaf1)

Od tego czasu czasy kierowców były coraz gorsze. Kiedy zawodnik Force India próbował jeszcze raz pokonać szybkie okrążenie, w dokładnie tym samym miejscu stracił panowanie nad bolidem i dwukrotnie obrócił się wokół własnej osi. Aura sprawiła niespodziankę m.in. Romainowi Grosjeanowi, który wyjechał na tor już po rozpoczęciu opadów.

Do Q3 awansowały oba bolidy McLarena, Mercedesa, Ferrari, Red Bulla, Kimi Raikkonen i Adrian Sutil. Wszystkie auta pojawiły się na torze na bolidach przejściowych, a kierowcom zależało na jak najszybszym pokonaniu szybkiego kółka, zanim na torze pojawi się więcej deszczu. Po pierwszej serii przejazdów na szczycie tabeli znalazł się Sebastian Vettel. Później do głosu doszły Mercedesy i na chwilę na prowadzenie wskoczył Fernando Alonso.

(fot. facebook.com/forceindiaf1)
(fot. facebook.com/forceindiaf1)

Finalnie jednak Sebastian Vettel pobił Hiszpana, a chwilę później między tę dwójkę wskoczył Felipe Massa, który po raz drugi pokonał swojego kolegę z zespołu. Raikkonen po raz kolejny startuje do wyścigu z siódmej pozycji. Czy tym razem siódemka znowu okaże się szczęśliwa? Wyścig jutro o 9:00.

Wyniki kwalifikacji Grand Prix Malezji 2013

Pozycja  KierowcaZespółCzas
  1.  Sebastian VettelRed Bull1:49.674
  2.  Felipe MassaFerrari1:50.587
  3.  Fernando AlonsoFerrari1:50.727
  4.  Lewis HamiltonMercedes1:51.699
  5.  Mark WebberRed Bull1:52.224
  6.  Nico RosbergMercedes1:52.519
  7.  Kimi RaikkonenLotus1:52.970
  8.  Jenson ButtonMcLaren1:53.175
  9.  Adrian SutilForce India1:53.439
  10.  Sergio PerezMcLaren1:54.136
 Q2
  11.  Romain GrosjeanLotus1:37.636
  12.  Nico HulkenbergSauber1:38.125
  13.  Daniel RicciardoToro Rosso1:38.822
  14.  Esteban GutierrezSauber1:39.221
  15.  Paul di RestaForce India1:44.509
  16.  Pastor MaldonadoWilliams-:--.---
  17.  Jean-Eric VergneToro Rosso1:38.157
 Q1
  18.  Valtteri BottasWilliams1:38.207
  19.  Jules BianchiMarussia1:38.434
  20.  Charles PicCaterham1:39:314
  21.  Max ChiltonMarussia1:39.672
  22.  Giedo van der GardeCaterham1:39.932
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej