Kolejne marki rezygnują z diesli. Przyszedł czas na Mitsubishi i Suzuki

Japończycy idą w ślad za Europą. Suzuki i Mitsubishi, podobnie jak większość konkurentów, zdecydowało się na marginalizację diesla. Na Starym Kontynencie oznacza to całkowitą rezygnację z silników wysokoprężnych.

SUV z dieslem? W przypadku Suzuki i Mitsubishi taka kombinacja to już historia.SUV z dieslem? W przypadku Suzuki i Mitsubishi taka kombinacja to już historia.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Obydwie marki postanowiły wyprzedać z europejskich salonów wszystkie egzemplarze napędzane dieslem i zaprzestać ich dalszej produkcji. Powody są identyczne jak w przypadku innych firm. Coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin oraz spadek zainteresowania klientów.

Suzuki już wcześniej rozpoczęło proces powolnego wycofywania diesli z Europy. Teraz jednak zdecydowało się na ostateczny krok. Podobnie jak Mitsubishi. Póki co jednak, decyzja nie ma charakteru ogólnoświatowego. Nie brakuje bowiem rynków, na których obowiązujące normy emisji spalin są znacznie łagodniejsze, a diesle nadal stanowią lwią część sprzedaży.

Mowa tu chociażby o Indiach, gdzie 30% wszystkich sprzedawanych Suzuki posiada silnik wysokoprężny. Co do Mitsubishi, na większości rynków nie kupicie już typowych osobówek z dieslem. Nie dotyczy to jednak pickupów, które także w Europie, nadal będą dostępne z tym rodzajem napędu. Jeśli tak dalej pójdzie, większość marek sprzedających swoje auta w Europie, całkowicie zrezygnuje z diesli lub ograniczy ich ofertę do pojazdów użytkowych.

Mitsubishi pozostawi diesle jedynie w pickupach i autach typowo użytkowych.
Mitsubishi pozostawi diesle jedynie w pickupach i autach typowo użytkowych. © mat.prasowe

W ciągu ostatnich 12 miesięcy, sprzedaż aut z jednostkami wysokoprężnymi spadła w Wielkiej Brytanii o 30%, a w Niemczech od 31%. Co więcej, trend nasila się z każdym miesiącem. Skutkiem ubocznym całej sytuacji jest także mniejsza ilość kupowanego oleju napędowego, a w konsekwencji wzrost jego cen. Suzuki i Mitsubishi to kolejne marki, które odwracają się od diesli. Możecie być jednak pewni, że nie ostatnie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇