Kolejne marki rezygnują z diesli. Przyszedł czas na Mitsubishi i Suzuki

Japończycy idą w ślad za Europą. Suzuki i Mitsubishi, podobnie jak większość konkurentów, zdecydowało się na marginalizację diesla. Na Starym Kontynencie oznacza to całkowitą rezygnację z silników wysokoprężnych.

SUV z dieslem? W przypadku Suzuki i Mitsubishi taka kombinacja to już historia.SUV z dieslem? W przypadku Suzuki i Mitsubishi taka kombinacja to już historia.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Obydwie marki postanowiły wyprzedać z europejskich salonów wszystkie egzemplarze napędzane dieslem i zaprzestać ich dalszej produkcji. Powody są identyczne jak w przypadku innych firm. Coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin oraz spadek zainteresowania klientów.

Suzuki już wcześniej rozpoczęło proces powolnego wycofywania diesli z Europy. Teraz jednak zdecydowało się na ostateczny krok. Podobnie jak Mitsubishi. Póki co jednak, decyzja nie ma charakteru ogólnoświatowego. Nie brakuje bowiem rynków, na których obowiązujące normy emisji spalin są znacznie łagodniejsze, a diesle nadal stanowią lwią część sprzedaży.

Mowa tu chociażby o Indiach, gdzie 30% wszystkich sprzedawanych Suzuki posiada silnik wysokoprężny. Co do Mitsubishi, na większości rynków nie kupicie już typowych osobówek z dieslem. Nie dotyczy to jednak pickupów, które także w Europie, nadal będą dostępne z tym rodzajem napędu. Jeśli tak dalej pójdzie, większość marek sprzedających swoje auta w Europie, całkowicie zrezygnuje z diesli lub ograniczy ich ofertę do pojazdów użytkowych.

Mitsubishi pozostawi diesle jedynie w pickupach i autach typowo użytkowych.
Mitsubishi pozostawi diesle jedynie w pickupach i autach typowo użytkowych. © mat.prasowe

W ciągu ostatnich 12 miesięcy, sprzedaż aut z jednostkami wysokoprężnymi spadła w Wielkiej Brytanii o 30%, a w Niemczech od 31%. Co więcej, trend nasila się z każdym miesiącem. Skutkiem ubocznym całej sytuacji jest także mniejsza ilość kupowanego oleju napędowego, a w konsekwencji wzrost jego cen. Suzuki i Mitsubishi to kolejne marki, które odwracają się od diesli. Możecie być jednak pewni, że nie ostatnie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony