Kolejne marki rezygnują z diesli. Przyszedł czas na Mitsubishi i Suzuki

Japończycy idą w ślad za Europą. Suzuki i Mitsubishi, podobnie jak większość konkurentów, zdecydowało się na marginalizację diesla. Na Starym Kontynencie oznacza to całkowitą rezygnację z silników wysokoprężnych.

SUV z dieslem? W przypadku Suzuki i Mitsubishi taka kombinacja to już historia.SUV z dieslem? W przypadku Suzuki i Mitsubishi taka kombinacja to już historia.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Obydwie marki postanowiły wyprzedać z europejskich salonów wszystkie egzemplarze napędzane dieslem i zaprzestać ich dalszej produkcji. Powody są identyczne jak w przypadku innych firm. Coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin oraz spadek zainteresowania klientów.

Suzuki już wcześniej rozpoczęło proces powolnego wycofywania diesli z Europy. Teraz jednak zdecydowało się na ostateczny krok. Podobnie jak Mitsubishi. Póki co jednak, decyzja nie ma charakteru ogólnoświatowego. Nie brakuje bowiem rynków, na których obowiązujące normy emisji spalin są znacznie łagodniejsze, a diesle nadal stanowią lwią część sprzedaży.

Mowa tu chociażby o Indiach, gdzie 30% wszystkich sprzedawanych Suzuki posiada silnik wysokoprężny. Co do Mitsubishi, na większości rynków nie kupicie już typowych osobówek z dieslem. Nie dotyczy to jednak pickupów, które także w Europie, nadal będą dostępne z tym rodzajem napędu. Jeśli tak dalej pójdzie, większość marek sprzedających swoje auta w Europie, całkowicie zrezygnuje z diesli lub ograniczy ich ofertę do pojazdów użytkowych.

Mitsubishi pozostawi diesle jedynie w pickupach i autach typowo użytkowych.
Mitsubishi pozostawi diesle jedynie w pickupach i autach typowo użytkowych. © mat.prasowe

W ciągu ostatnich 12 miesięcy, sprzedaż aut z jednostkami wysokoprężnymi spadła w Wielkiej Brytanii o 30%, a w Niemczech od 31%. Co więcej, trend nasila się z każdym miesiącem. Skutkiem ubocznym całej sytuacji jest także mniejsza ilość kupowanego oleju napędowego, a w konsekwencji wzrost jego cen. Suzuki i Mitsubishi to kolejne marki, które odwracają się od diesli. Możecie być jednak pewni, że nie ostatnie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów