Kolejne dobre informacje z Zuffenhausen. Porsche 911 Speedster trafi do produkcji

Porsche co chwila karmi nas tak smacznymi przekąskami, że aż nie chce się dochodzić do dań głównych. Kolejna dobra informacja dla fanów marki – model 911 Speedster pokazany publiczności w Paryżu trafi do produkcji.

Porsche 911 Speedster (2019)
Porsche 911 Speedster (2019)
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

03.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:57

Dopiero co dowiedzieliśmy się o planach produkcyjnych krótkiej serii modelu 911 GT2 z karoserią stylizowaną na kultowe Porsche 935/78 „Moby Dick”. Limitowana do 77 egzemplarzy seria jest jak dobra przystawka – smakuje wyśmienicie, ale porcja jest mała. Główne dania czekają w cennikach i salonie, tyle tylko, że nie zawsze chodzi o to, by się najeść.

Porsche 911 Speedster (2019)
Porsche 911 Speedster (2019)© fot. mat. prasowe

Teraz czas na kolejny smaczek. Porsche właśnie poinformowało, że model 911 Speedster stworzony dla największych purystów, od stycznia 2019 r. zacznie wyjeżdżać z fabryki w Zuffenhausen. Samochód koncepcyjny widział już Mateusz Lubczański podczas wizyty w centrum firmy Porsche.

Powstanie tylko 1948 egzemplarzy dwumiejscowego auta, a liczba ta odpowiada dacie rozpoczęcia produkcji Porsche 356, które miało miejsce 8 czerwca 1948 r. Nawet czerwony lakier prezentowanego w Paryżu samochodu jest odniesieniem do historycznego modelu – 911 Speedstera z 1988 r.

Samochód został opracowany przez zespół Porsche Motorsport z Weissach we współpracy z oddziałami Style Porsche oraz Porsche Exclusive Manufaktur. Będzie pierwszym modelem oferowanym z nowymi pakietami Heritage Design. Ta ekskluzywna linia akcesoriów sygnowanych przez Porsche Exclusive umożliwi jeszcze bardziej zaawansowany poziom personalizacji samochodu.

Porsche 911 Speedster (2019)
Porsche 911 Speedster (2019)© fot. mat. prasowe

Porsche 911 Speedster mocno nawiązuje do historycznych speedsterów, m.in. przez skrócona ramę przedniej szyby, małe okna boczne czy dwa wybrzuszenia na pokrywie silnika wykonanej z kompozytów węglowych. Z tego samego materiału stworzono także przednią pokrywę bagażnika i błotniki.

Bazą dla auta jest natomiast standardowy model 911 Carrera 4 Cabriolet, ale z podwoziem pochodzącym z GT3. Układ wydechowy z tytanowymi rurami, silnik oraz sześciobiegową przekładnię manualną zmodyfikowano w dziale projektowania modeli GT. Jednostka ma rozwijać 500 KM mocy i kręcić się do 9000 obr./min.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]
Źródło artykułu:WP Autokult
PorschePorsche 911segment s
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)