Kolejna marka przyznaje się do błędu. Przywróci fizyczne przyciski w autach
Ferrari pokazało model Amalfi, który poza intrygującym designem i mocnym V8 wyróżnia się również kierownicą z fizycznymi przyciskami. To nie przypadek.
Jak się okazuje, klienci w zdecydowanej większości nie byli zadowoleni z dotykowych paneli, którymi Ferrari zastąpiło fizyczne przyciski w najnowszych modelach. Marka podjęła więc decyzję o powrocie do klasyki, a wnętrze Amalfi jest tego najlepszym przykładem.
Enrico Galliera z Ferrari w rozmowie z "Autocar" przyznał, że "prawdziwe przyciski będą instalowane w każdym nowym modelu, który wprowadzimy na rynek". Pytanie więc, dlaczego Włosi w ogóle zaczęli eksperymentować na tym polu?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Skrót z gali Samochód Roku 2025
Galiera przyznał, że wszystko zaczęło się od SF90 i zachłyśnięcia nowymi technologiami. Firma jednak szybko zdała sobie sprawę, że to podejście nie było "w stu procentach idealne do użytku w samochodzie. Stało się to jasne i to była wyraźna informacja zwrotna, którą otrzymaliśmy od naszych klientów".
Co warte odnotowania, Ferrari nie jest jedynym producentem, który odchodzi od dotykowych paneli na rzecz fizycznych przycisków. Podobną zmianę zapowiedział niedawno Volkswagen.