Kolejna marka przyznaje się do błędu. Przywróci fizyczne przyciski w autach

Ferrari pokazało model Amalfi, który poza intrygującym designem i mocnym V8 wyróżnia się również kierownicą z fizycznymi przyciskami. To nie przypadek.

Ferrari AmalfiFerrari Amalfi
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Jak się okazuje, klienci w zdecydowanej większości nie byli zadowoleni z dotykowych paneli, którymi Ferrari zastąpiło fizyczne przyciski w najnowszych modelach. Marka podjęła więc decyzję o powrocie do klasyki, a wnętrze Amalfi jest tego najlepszym przykładem.

Enrico Galliera z Ferrari w rozmowie z "Autocar" przyznał, że "prawdziwe przyciski będą instalowane w każdym nowym modelu, który wprowadzimy na rynek". Pytanie więc, dlaczego Włosi w ogóle zaczęli eksperymentować na tym polu?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skrót z gali Samochód Roku 2025

Galiera przyznał, że wszystko zaczęło się od SF90 i zachłyśnięcia nowymi technologiami. Firma jednak szybko zdała sobie sprawę, że to podejście nie było "w stu procentach idealne do użytku w samochodzie. Stało się to jasne i to była wyraźna informacja zwrotna, którą otrzymaliśmy od naszych klientów".

Co warte odnotowania, Ferrari nie jest jedynym producentem, który odchodzi od dotykowych paneli na rzecz fizycznych przycisków. Podobną zmianę zapowiedział niedawno Volkswagen.

Wybrane dla Ciebie

Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów