Koenigsegg Regera ustanowił nowy rekord 0-400-0 km/h

Koenigsegg ustanowił nowy rekord czasowy w przyspieszeniu 0-400 km/h i ponownym zatrzymaniu. Szwedzi pobili samych siebie o prawie dwie sekundy, udowadniając, że są mistrzami w tej kategorii.

Koenigsegg przekracza kolejne granice, udowadniając, że w kwestii osiągów nie ma sobie równych.Koenigsegg przekracza kolejne granice, udowadniając, że w kwestii osiągów nie ma sobie równych.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Wszystko zaczęło się dwa lata temu, kiedy to były kierowca Formuły 1, Juan Pablo Montoya, zasiadł za kierownicą Bugatti Chiron. Montoya przyspieszył do 400 km/h, po czym zatrzymał pojazd w imponującym czasie 41,96 sekundy. Kilka tygodni później Szwedzi z Koenigsegga uznali, że mogą bez problemu pobić ten czas. Zrobili to samo w czasie zaledwie 36,44 sekundy. Jakby tego było mało, miesiąc później w Nevadzie pobili własny rekord, schodząc do 33,29 sekundy.

Dotychczasowe wyniki osiągnięto w modelu Agera RS. Niedawno Szwedzi postanowili ponownie podejść do tematu, tyle że modelem Regera. Efekt? 31,49 sekundy, a więc prawie o 2 sekundy szybciej niż dotychczas. Co ważne, jak dotąd nikt nie podjął się wyzwania rzuconego przez Koenigsegga, co oznacza, że w tej chwili walczą tylko ze sobą.

Koenigsegg Regera 0-400-0 km/h #WORLDRECORD

Regera to potężny hipersamochód z hybrydowym napędem opartym na 5-litrowej, benzynowej jednostce V8. Łączna moc takiego zestawu to 1822 KM. Auto jest w stanie rozpędzać się 0-400 km/h w czasie zaledwie 22,8 sekundy, co jest wręcz niewiarygodnym wynikiem. Bugatti może i jest w stanie pojechać szybciej, ale nie dorówna Koenigseggowi w kwestii przyspieszenia.

Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇