Klątwa Porsche Jamesa Deana

30 września 1955 roku, dokładnie o godzinie 17:55, wschodząca gwiazda amerykańskiego kina, aktor oraz miłośnik wyścigów James Dean, zginął w wypadku samochodowym. Dean nie był ostatnią ofiarą Porsche Spydera.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

30 września 1955 roku, dokładnie o godzinie 17:55, wschodząca gwiazda amerykańskiego kina, aktor oraz miłośnik wyścigów James Dean, zginął w wypadku samochodowym. Dean nie był ostatnią ofiarą Porsche Spydera.

James Dean zginął wskutek wypadku w wieku zaledwie 24 lat. Do wypadku doszło, kiedy aktor oraz jego mechanik Rolf Wutherich jechali na start wyścigu, w którym James miał wziąć udział.

Auto zostało niemal doszczętnie zniszczone, jednak kilka części ocalało. Po wypadku Porsche zostało odholowane do warsztatu samochodowego, w którym silnik z wraku auta spadł na mechanika i zmiażdżył mu obie nogi. Jakiś czas później silnik ten kupił lekarz, który - podobnie jak Dean - był amatorem wyścigów. Po zamontowaniu jednostki w swoim aucie lekarz również stał się ofiarą wypadku, w którym stracił życie.

Obraz

Z wraku ocalał jeszcze wał napędowy, który odkupił inny kierowca i również poniósł śmierć, ścigając się w aucie z wałem Deana. Garaż, w którym naprawiane były auta aktora, doszczętnie się spalił.

Po kilku latach wrak auta został zaprezentowany na wystawie w Sacramento. wyślizgnął się z mocowań i wpadł prosto na jedną z oglądających - kobiecie pękło biodro. Jakiś czas później, tym razem w stanie Oregon, przyczepa przewożąca wrak pojazdu wypięła się z dyszla i wjechała prosto w sklep.

Finał historii Porsche James Deana jest jednak najbardziej tajemniczy. Podobno w 1959 roku auto w tajemniczych okolicznościach rozpadło się na 11 kawałków.

Źródło: JoemonsterSnopes.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej