Jaguar pobił swój własny rekord na Nürburgringu

Jaguar XE SV Project 8 jest genialnym, sportowym sedanem, który świetnie sprawdza się w torowych warunkach. Brytyjczycy udowodnili to już po raz drugi, ponownie bijąc rekord Nürburgringu. Pokonali zielone piekło w czasie 7 minut i 18,361 sekund.

Piękny i piekielnie szybki - właśnie takim autem jest XE SV Project 8.Piękny i piekielnie szybki - właśnie takim autem jest XE SV Project 8.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Pierwsza i udana próba bicia rekordu dla seryjnych, czterodrzwiowych sedanów odbyła się w listopadzie 2017 roku. XE SV Project 8 z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2 R i Vincentem Radermeckerem za kierownicą przejechał legendarny tor w czasie 7:21.23. Teraz udało się go poprawić o blisko 3 sekundy. Jak to w ogóle możliwe?

Nietrudno podejrzewać, że specjaliści z Jaguara pomajstrowali co nieco przy ustawieniach pojazdu i znaleźli pola do poprawy. Choć już pierwotny rezultat pozwalał sądzić, że nie uda się wycisnąć z tego auta nic więcej. 7:21.23 było po prostu wspaniałym wynikiem. Dzięki torowemu pakietowi aerodynamicznemu ustawionemu na maksymalny docisk i mocno obniżonemu podwoziu udało się jednak poprawić ten rezultat.

Jaguar pokonał więc samego siebie i udowodnił, że zna się na sportowych maszynach jak mało kto. Co więcej, rekordzista z homologacją drogową może trafić do garażu wszystkich tych, którzy dysponują odpowiednią sumą pieniędzy i są wystarczająco szybcy. Powstanie bowiem tylko 300 egzemplarzy, a produkcja kończy się już w tym roku.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Każda ze sztuk może pochwalić się doładowanym, pięciolitrowym V8 o mocy 600 KM, sprzężonym z 8-biegową, automatyczną przekładnią i tylnym napędem. Taki zestaw pozwala osiągać setkę w 3,4 sekundy i rozpędzać się do oszałamiających 321 km/h. To wystarczające powody do wyłożenia około 715 tysięcy złotych. Dodatkowym jest unikatowość pojazdu, która w przyszłości powinna przyczynić się do wzrostu cen.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe
Wybrane dla Ciebie
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę
Auto ledwo odpala? Otwórz maskę i sprawdź "magiczne oko"
Auto ledwo odpala? Otwórz maskę i sprawdź "magiczne oko"
Nawet 45 gr na litrze taniej. Stacja ogłosiła dużą promocję
Nawet 45 gr na litrze taniej. Stacja ogłosiła dużą promocję
Chińczycy chcą podbić Europę. Technologiami sypią jak z rękawa
Chińczycy chcą podbić Europę. Technologiami sypią jak z rękawa
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Oszukują policyjny alkomat. Na liście zwykłe produkty
Oszukują policyjny alkomat. Na liście zwykłe produkty
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń