Jaguar E-Pace został odświeżony. Zyskał nowy wygląd i hybrydę plug-in

Najmniejszy crossover Jaguara dołącza do grona odświeżonych modeli marki. Facelifting przyniósł nie tylko zmiany w wyglądzie i lepsze wyposażenie, lecz przede wszystkim niedostępny dotychczas napęd w postaci hybrydy plug-in.

Jaguar E-Pace odmłodniał nie tylko wizualnie.Jaguar E-Pace odmłodniał nie tylko wizualnie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

E-Pace to najmniejszy crossover w ofercie Jaguara. Jak przystało na auto należące do modnego segmentu, cieszy się niezłym wzięciem. Aby podtrzymać zainteresowanie klientów Brytyjczycy zdecydowali się na facelifting, który objął nadwozie, wnętrze oraz jednostki napędowe.

Wystarczy rzut oka na zdjęcia, aby dostrzec zupełnie nowy przedni zderzak i atrapę chłodnicy wykończoną czarną siatką. Zmieniono także LED-owe reflektory, które zyskały podwójne paski w kształcie litery J. Z kolei tylne lampy kształtem przypominają nieco te z elektrycznego I-Pace'a.

W kabinie pojawiły się szlachetniejsze materiały wykończeniowe, zniknął selektor skrzyni biegów, a środkowy tunel został zmniejszony, co powinno przełożyć się na większą przestrzeń na nogi kierowcy i pasażera. Największą atrakcję stanowią jednak multimedia Pivi Pro znane już z innych modeli Jaguara.

Bazują one na 11,4-calowym, dotykowym ekranie pozwalającym obsługiwać 90 proc. funkcji pojazdu. Producent obiecuje też zdalne aktualizacje i bezproblemową łączność z dwoma urządzeniami Bluetooth jednocześnie. We wnętrzu jest jeszcze jeden ekran pełniący rolę konfigurowalnych zegarów. Jego przekątna to 12,3 cala.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Nie obyło się również bez kilku poprawek technicznych. Zmienione punkty mocowania zawieszenia mają zaowocować lepszym komfortem jazdy. Największą atrakcję stanowi jednak uzupełnienie gamy jednostek o nową hybrydę plug-in.

Wariant P300e znany jest już z innych modeli koncernu, wliczając w to chociażby Range Rovera Evoque. 3-cylindrowy, benzynowy silnik 1.5 został tu sparowany z dodatkową jednostką elektryczną, co owocuje łączną mocą na poziomie aż 310 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Taki zestaw pozwala rozpędzić E-Pace'a do pierwszej setki w przyzwoite 6,5 sekundy i pokonać nawet 54 km wyłącznie na prądzie. O jego zaletach przekonamy się jednak nie wcześniej niż na początku przyszłego roku. Wówczas powinniśmy poznać też ceny odświeżonego wydania.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/24] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź