J.D. Power: samochody, które sprawiają najmniej kłopotów

Amerykańska firma J.D. Power opublikowała ranking modeli, które po trzech latach od zakupu sprawiają swoim właścicielom najmniejsze problemy. To dobre propozycje na rynku wtórnym, gdyż zdążyły już stracić nieco na wartości, ale wciąż prezentują sobą dobrą niezawodność.

J.D. Power: samochody, które sprawiają najmniej kłopotów
Źródło zdjęć: © Fotolia/majorosl66
Tomasz Budzik

21.07.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:55

Ranking powstał w oparciu o ankiety wypełnione przez pierwszych właścicieli trzyletnich samochodów. Odpowiadali oni na pytania związane problemami, które wystąpiły w ich autach w ciągu ostatniego roku. Pod uwagę brane były kłopoty z silnikiem, układem przeniesienia napędu, karoserią, systemem audio i nawigacją, klimatyzacją oraz wyposażeniem wnętrza. Pytano też o stopień zadowolenia z pojazdu i wrażenia związane z jazdą.

Wyniki przedstawiane są w czterech kategoriach - ocena ogólna, niezawodność układu napędowego, jakość karoserii i wnętrza, niezawodność dodatkowego wyposażenia. W każdej z nich samochód może otrzymać maksymalnie pięć punktów. Trzy "oczka" to wynik średni dla danej kategorii, cztery to rezultat lepszy niż w przypadku większości modeli, a pięć to najlepszy w swojej klasie. Wynik niższy od trzech punktów oznacza usterkowość na ponadprzeciętnym poziomie. Poszczególnym kategoriom przypisywana jest różna waga dla ogólnego wyniku, dlatego może zdarzyć się, że niżej sklasyfikowany model ma lepsze niektóre oceny cząstkowe niż auto sklasyfikowane wyżej.

Na kolejnych slajdach prezentujemy rezultaty dla pięciu najlepszych samochodów w poszczególnych kategoriach. Publikujemy wyniki tylko tych modeli, które dostępne są w Europie. Zachowano oryginalne nazewnictwo segmentów, na które podzielono poddane ocenie pojazdy.

Obraz
© mat. pras.

Samochody kompaktowe

Wynik ogólny: 5/5

Niezawodność układu napędowego: 5/5

Jakość karoserii i wnętrza: 4/5

Niezawodność wyposażenia: 4/5

Wynik ogólny: 5/5

Niezawodność układu napędowego: 5/5

Jakość karoserii i wnętrza: 5/5

Niezawodność wyposażenia: 4/5

Wynik ogólny: 4/5

Niezawodność układu napędowego: 5/5

Jakość karoserii i wnętrza: 5 /5

Niezawodność wyposażenia: 4/5

Wynik ogólny: 4/5

Niezawodność układu napędowego: 3/5

Jakość karoserii i wnętrza: 4/5

Niezawodność wyposażenia: 4/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 3/5

Jakość karoserii i wnętrza: 4/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Obraz
© mat. pras.

Samochody kompaktowe klasy premium

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 4/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 4/5

Jakość karoserii i wnętrza: 2/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 2/5

Jakość karoserii i wnętrza: 4/5

Niezawodność wyposażenia: 4/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 3/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 3/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Obraz
© mat. pras.

Kompaktowe SUV-y

Wynik ogólny: 4/5

Niezawodność układu napędowego: 3/5

Jakość karoserii i wnętrza: 4/5

Niezawodność wyposażenia: 4/5

Wynik ogólny: 4/5

Niezawodność układu napędowego: 4/5

Jakość karoserii i wnętrza: 4/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 4/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 3/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 3/5

Jakość karoserii i wnętrza: 2/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Obraz
© mat. pras.

Samochody premium średniej wielkości

Wynik ogólny: 5/5

Niezawodność układu napędowego: 5/5

Jakość karoserii i wnętrza: 5/5

Niezawodność wyposażenia: 5/5

Wynik ogólny: 4/5

Niezawodność układu napędowego: 5/5

Jakość karoserii i wnętrza: 5/5

Niezawodność wyposażenia: 4/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 3/5

Jakość karoserii i wnętrza: 2/5

Niezawodność wyposażenia: 5/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 2/5

Jakość karoserii i wnętrza: 4/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 3/5

Jakość karoserii i wnętrza: 2/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Obraz
© mat. pras.

Samochody średniej wielkości

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 3/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 4/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 3/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 3/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 2/5

Wynik ogólny: 2/5

Niezawodność układu napędowego: 2/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 2/5

Wynik ogólny: 2/5

Niezawodność układu napędowego: 3/5

Jakość karoserii i wnętrza: 2/5

Niezawodność wyposażenia: 2/5

Obraz
© mat. pras.

Kompaktowe SUV-y klasy premium

Wynik ogólny: 5/5

Niezawodność układu napędowego: 4/5

Jakość karoserii i wnętrza: 5/5

Niezawodność wyposażenia: 5/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 3/5

Jakość karoserii i wnętrza: 2/5

Niezawodność wyposażenia: 4/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 2/5

Jakość karoserii i wnętrza: 2/5

Niezawodność wyposażenia: 4/5

Wynik ogólny: 3/5

Niezawodność układu napędowego: 5/5

Jakość karoserii i wnętrza: 2/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Wynik ogólny: 2/5

Niezawodność układu napędowego: 2/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 2/5

Obraz
© mat. pras.

SUV-y średniej wielkości

Wynik ogólny: 4/5

Niezawodność układu napędowego: 4/5

Jakość karoserii i wnętrza: 5/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Wynik ogólny: 4/5

Niezawodność układu napędowego: 4/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 4/5

Wynik ogólny: 4/5

Niezawodność układu napędowego: 4/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 4/5

Wynik ogólny: 4/5

Niezawodność układu napędowego: 4/5

Jakość karoserii i wnętrza: 4/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Wynik ogólny: 2/5

Niezawodność układu napędowego: 2/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 2/5

Obraz
© mat. pras.

Małe SUV-y

Wynik ogólny: 5/5

Niezawodność układu napędowego: 4/5

Jakość karoserii i wnętrza: 5/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Wynik ogólny: 4/5

Niezawodność układu napędowego: 5/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 5/5

Wynik ogólny: 4/5

Niezawodność układu napędowego: 4/5

Jakość karoserii i wnętrza: 4/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Wynik ogólny: 4/5

Niezawodność układu napędowego: 5/5

Jakość karoserii i wnętrza: 4/5

Niezawodność wyposażenia: 2/5

Wynik ogólny: 4/5

Niezawodność układu napędowego: 4/5

Jakość karoserii i wnętrza: 3/5

Niezawodność wyposażenia: 3/5

Analiza wyników ankiet J.D. Power nasuwa nam ciekawy wniosek. Zdaniem Amerykanów lepiej sprawują się samochody marek popularnych niż te z segmentu premium. Przewagę w rankingu mają też producenci z Japonii.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (22)