Italdesign Giugiaro Parcour – z czym to się je? [wideo]

Studio Italdesign Giugiaro chcąc uczcić swoje 45-lecie postanowiło zaprezentować w Genewie projekt Parcour. Teraz jest okazja aby bliżej przyjrzeć się autu, które ciężko jednoznacznie przypisać do konkretnego segmentu.

Italdesign Giugiaro Parcour (zrzut ekranu)Italdesign Giugiaro Parcour (zrzut ekranu)
Piotr Ślusarczyk

Studio Italdesign Giugiaro chcąc uczcić swoje 45-lecie postanowiło zaprezentować w Genewie projekt Parcour. Teraz jest okazja aby bliżej przyjrzeć się autu, które ciężko jednoznacznie przypisać do konkretnego segmentu.

Italdesign Giugiaro Parcour to pojazd na pograniczu auta sportowego i SUV-a. Źródłem napędu samochodu jest 5,2-litrowe V10 o mocy 550 KM wprost z Lamborghini Gallardo. Z silnikiem współpracuje 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG zapożyczona z Audi R8 V10.

Parcour może pracować w jednym z czterech trybów jazdy: Normal Cruising, Off-roading, Winter and Ice i Track. W tym ostatnim układ napędowy pracuje najefektywniej a zawieszenie Pushrod 2.0 znajduje się w najniższej pozycji. Sytuacja wygląda diametralnie inaczej w przypadku trybu Off-roading. Oglądając Parcour warto zwrócić uwagę również na słupki, które nie przylegają do szyb, ale pełnią rolę aerodynamiczną.

Giorgetto Giugiaro przyznaje, że zbudowanie auta, które równie dobrze radzi sobie w sportowej jeździe po utwardzonych drogach oraz w lekkim terenie było nie lada wyzwaniem. Sportowy SUV z centralnie umieszczonym silnikiem V10? To już nie marzenie szaleńca, ale zrealizowany projekt. Więcej o ciekawostkach dotyczących Italdesign Giugiaro Parcour dowiecie się z poniższego wideo.

Italdesign Giugiaro Parcour Concept - CAR and DRIVER

Źródło: CAR and DRIVER

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy