Italdesign Giugiaro Parcour – z czym to się je? [wideo]
Studio Italdesign Giugiaro chcąc uczcić swoje 45-lecie postanowiło zaprezentować w Genewie projekt Parcour. Teraz jest okazja aby bliżej przyjrzeć się autu, które ciężko jednoznacznie przypisać do konkretnego segmentu.
11.07.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:30
Studio Italdesign Giugiaro chcąc uczcić swoje 45-lecie postanowiło zaprezentować w Genewie projekt Parcour. Teraz jest okazja aby bliżej przyjrzeć się autu, które ciężko jednoznacznie przypisać do konkretnego segmentu.
Italdesign Giugiaro Parcour to pojazd na pograniczu auta sportowego i SUV-a. Źródłem napędu samochodu jest 5,2-litrowe V10 o mocy 550 KM wprost z Lamborghini Gallardo. Z silnikiem współpracuje 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG zapożyczona z Audi R8 V10.
Parcour może pracować w jednym z czterech trybów jazdy: Normal Cruising, Off-roading, Winter and Ice i Track. W tym ostatnim układ napędowy pracuje najefektywniej a zawieszenie Pushrod 2.0 znajduje się w najniższej pozycji. Sytuacja wygląda diametralnie inaczej w przypadku trybu Off-roading. Oglądając Parcour warto zwrócić uwagę również na słupki, które nie przylegają do szyb, ale pełnią rolę aerodynamiczną.
Giorgetto Giugiaro przyznaje, że zbudowanie auta, które równie dobrze radzi sobie w sportowej jeździe po utwardzonych drogach oraz w lekkim terenie było nie lada wyzwaniem. Sportowy SUV z centralnie umieszczonym silnikiem V10? To już nie marzenie szaleńca, ale zrealizowany projekt. Więcej o ciekawostkach dotyczących Italdesign Giugiaro Parcour dowiecie się z poniższego wideo.
Italdesign Giugiaro Parcour Concept - CAR and DRIVER
Źródło: CAR and DRIVER