Italdesign Giugiaro Parcour – z czym to się je? [wideo]

Studio Italdesign Giugiaro chcąc uczcić swoje 45-lecie postanowiło zaprezentować w Genewie projekt Parcour. Teraz jest okazja aby bliżej przyjrzeć się autu, które ciężko jednoznacznie przypisać do konkretnego segmentu.

Italdesign Giugiaro Parcour (zrzut ekranu)
Italdesign Giugiaro Parcour (zrzut ekranu)
Piotr Ślusarczyk

11.07.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:30

Studio Italdesign Giugiaro chcąc uczcić swoje 45-lecie postanowiło zaprezentować w Genewie projekt Parcour. Teraz jest okazja aby bliżej przyjrzeć się autu, które ciężko jednoznacznie przypisać do konkretnego segmentu.

Italdesign Giugiaro Parcour to pojazd na pograniczu auta sportowego i SUV-a. Źródłem napędu samochodu jest 5,2-litrowe V10 o mocy 550 KM wprost z Lamborghini Gallardo. Z silnikiem współpracuje 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG zapożyczona z Audi R8 V10.

Parcour może pracować w jednym z czterech trybów jazdy: Normal Cruising, Off-roading, Winter and Ice i Track. W tym ostatnim układ napędowy pracuje najefektywniej a zawieszenie Pushrod 2.0 znajduje się w najniższej pozycji. Sytuacja wygląda diametralnie inaczej w przypadku trybu Off-roading. Oglądając Parcour warto zwrócić uwagę również na słupki, które nie przylegają do szyb, ale pełnią rolę aerodynamiczną.

Giorgetto Giugiaro przyznaje, że zbudowanie auta, które równie dobrze radzi sobie w sportowej jeździe po utwardzonych drogach oraz w lekkim terenie było nie lada wyzwaniem. Sportowy SUV z centralnie umieszczonym silnikiem V10? To już nie marzenie szaleńca, ale zrealizowany projekt. Więcej o ciekawostkach dotyczących Italdesign Giugiaro Parcour dowiecie się z poniższego wideo.

Italdesign Giugiaro Parcour Concept - CAR and DRIVER

Źródło: CAR and DRIVER

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)