Italdesign Giugiaro Parcour – z czym to się je? [wideo]

Studio Italdesign Giugiaro chcąc uczcić swoje 45-lecie postanowiło zaprezentować w Genewie projekt Parcour. Teraz jest okazja aby bliżej przyjrzeć się autu, które ciężko jednoznacznie przypisać do konkretnego segmentu.

Italdesign Giugiaro Parcour (zrzut ekranu)Italdesign Giugiaro Parcour (zrzut ekranu)
Piotr Ślusarczyk

Studio Italdesign Giugiaro chcąc uczcić swoje 45-lecie postanowiło zaprezentować w Genewie projekt Parcour. Teraz jest okazja aby bliżej przyjrzeć się autu, które ciężko jednoznacznie przypisać do konkretnego segmentu.

Italdesign Giugiaro Parcour to pojazd na pograniczu auta sportowego i SUV-a. Źródłem napędu samochodu jest 5,2-litrowe V10 o mocy 550 KM wprost z Lamborghini Gallardo. Z silnikiem współpracuje 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG zapożyczona z Audi R8 V10.

Parcour może pracować w jednym z czterech trybów jazdy: Normal Cruising, Off-roading, Winter and Ice i Track. W tym ostatnim układ napędowy pracuje najefektywniej a zawieszenie Pushrod 2.0 znajduje się w najniższej pozycji. Sytuacja wygląda diametralnie inaczej w przypadku trybu Off-roading. Oglądając Parcour warto zwrócić uwagę również na słupki, które nie przylegają do szyb, ale pełnią rolę aerodynamiczną.

Giorgetto Giugiaro przyznaje, że zbudowanie auta, które równie dobrze radzi sobie w sportowej jeździe po utwardzonych drogach oraz w lekkim terenie było nie lada wyzwaniem. Sportowy SUV z centralnie umieszczonym silnikiem V10? To już nie marzenie szaleńca, ale zrealizowany projekt. Więcej o ciekawostkach dotyczących Italdesign Giugiaro Parcour dowiecie się z poniższego wideo.

Italdesign Giugiaro Parcour Concept - CAR and DRIVER

Źródło: CAR and DRIVER

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇