Inter Europol Competition wystawi więcej samochodów w European Le Mans Series 2024

Inter Europol Competition wystawi więcej samochodów w European Le Mans Series 2024

Inter Europol Competition w ELMS
Inter Europol Competition w ELMS
Źródło zdjęć: © Inter Europol Competition
Szymon Jasina
10.12.2023 09:27

Polski zespół Inter Europol Competition po sukcesach 2023 r. dalej rośnie w siłę. W kolejnym sezonie serii ELMS "Piekarze" będą mieli aż trzy samochody - dwa w klasie LMP2 i jeden w LMP3. Znamy też nazwiska prawie wszystkich kierowców, którzy będą nimi jeździli.

Inter Europol Competition ma za sobą swój najlepszy rok, który był efektem wieloletniego rozwoju ekipy i ciężkiem pracy. Oczywiście największe sukcesy to zwycięstwo w klasie LMP2 w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans oraz drugie miejsce w całych mistrzostwach WEC LMP2 tej samej ekipy. Oprócz tego IEC obecny był w serii ELMS, gdzie miał dwa samochody - po jednym w klasach LMP2 i LMP3. W 2024 r. polska ekipa zawita na torach w powiększonym składzie, wystawiając dwa prototypy Oreca w klasie LMP2 i jednego Ligiera w LMP3.

Jeśli chodzi o LMP3 to samochód otrzyma nowy numer #88, ale w składzie zobaczymy znajomą twarz. Kai Askey zaliczy swój trzeci sezon w serii. Jego partnerem będzie Aleks Buchańcow, który w IEC jeździł w Asian Le Mans Series (gdzie też mogliśmy zobaczyć Askeya). Skład uzupełni 18-letni Pedro Perino, który w minionym sezonie ELMS reprezentował zespół DKR Engineering.

Inter Europol Competition w ELMS
Inter Europol Competition w ELMS© Inter Europol Competition

Pierwszy z samochodów LMP2, ten z numerem #34, ma na razie dwóch potwierdzonych kierowców. Jednym z nich będzie Clement Novalak - kierowca Formuły 2, który niedawno testował z polskim zespołem w Bahrajnie. Jego partnerem będzie Ollie Gray, który do tej pory ma doświadczenie z Formuły 4. Trzeciego kierowcę poznamy w późniejszym terminie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Druga Oreca LMP2 #43 również będzie miała całkowicie nowy skład. Władysław Łomko mimo 18 lat ma już doświadczenie w tej kategorii i w 2023 r. zajął trzecie miejsce w wyścigu na torze Spa Francorchamps. Z kolei Tom Dillmann to mistrz serii Michelin Le Mans Cup w klasie LMP3, który rywalizował też już w klasie Hypercar. Kolejnym doświadczonym zawodnikiem jest uzupełniający ten skład Sebastian Alvarez, który jeździł w prototypach w seriach IMSA, ELMS i Michelin Le Mans Cup.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)