Infiniti wycofuje się z Polski. Wiemy, co z serwisem i częściami zamiennymi

Marka Infiniti wycofuje się z rynku europejskiego, w tym także z Polski. Klienci mogą być zaniepokojeni zarówno ochroną gwarancyjną, jak i możliwością serwisowania swoich aut. Jednak przedstawiciele japońskiego producenta uspokajają.

Samochody Infiniti kupisz do 30 marca 2020 roku. O serwis i części nie musisz się martwić.Samochody Infiniti kupisz do 30 marca 2020 roku. O serwis i części nie musisz się martwić.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński
  • Opieka nad klientami w Polsce pozostaje bez zmian – mówi o zapowiedzianym na następny rok wycofaniu się marki Infiniti z Europy Zachodniej Grzegorz Szczypior, prezes Grupy IP, wyłącznego przedstawiciela marki w Polsce. - Posiadaczy samochodów Infiniti będziemy otaczać opieką posprzedażną dopóki tylko będą użytkowali swoje samochody – zapewnia.

Nie ma więc obaw o to, że marka zniknie, a wraz z nią cała struktura. Z punktu widzenia klientów nic się nie zmieni. Gwarancja będzie honorowana do końca jej trwania. Firma zapewnia dożywotni serwis i dostęp do części oryginalnych.

Sieć sprzedaży w Polsce będzie funkcjonowała tak jak dotychczas do 31 marca 2020 r. W ofercie marki w Polsce pozostają modele kompaktowe Q30 i QX30, sedan klasy średniej premium Q50, spokrewnione z nim coupé Q60, a także wprowadzony do sprzedaży w Polsce, poza oficjalną siecią Infiniti Europe, SUV o nazwie QX60. Grzegorz Szczypior zapewnia, że polski przedstawiciel marki jest w wyjątkowej sytuacji.

  • Przez ponad dziesięć lat współpracy daliśmy się poznać jako najlepszy dystrybutor Infiniti w Europie, dlatego wierzymy, że centrala marki jest żywotnie zainteresowana tym, aby samochody Infiniti nie zniknęły z naszych dróg – stwierdza prezes Grupy IP.

Dlaczego Infiniti się wycofuje?

Firma Infiniti Motor Company ogłosiła plan restrukturyzacji, który zakłada skupienie działań na największych i najdynamiczniej rozwijających się rynkach – amerykańskim i chińskim. Sprzedaż w krajach Europy Zachodniej zakończy się po 1 kwietnia 2020 roku, przy jednoczesnym pozostaniu na rynkach Europy Wschodniej. Na przykład w Rosji nic się nie zmieni.

Jednym z powodów takiej decyzji są bardzo rygorystyczne przepisy europejskie w zakresie emisji CO2, uderzające w miłośników tradycyjnej motoryzacji oraz aktualną gamę modelową i silnikową. Nawet silnik o zmiennym stopniu sprężania VC-Turbo, nie spełnia wyśrubowanych nowych norm WLTP.

Warto jednak podkreślić, że marka jest w trakcie zmiany modelowej, która przewiduje wprowadzenie gamy samochodów o napędzie elektrycznym. Nastąpi to w roku 2021 i wcale nie jest wykluczone, że wraz z tym nie dojdzie do zmiany decyzji o sprzedaży aut na rynku europejskim.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟