Na majówkę... po auto!

Na majówkę... po auto!

chinainterestingsightswy2
chinainterestingsightswy2
Michal Grygier
11.06.2009 07:00, aktualizacja: 02.10.2022 17:43

W maju przyjechało do nas zza zachodniej granicy ponad 62,2 tysiąca używanych samochodów! Przez co, umocniła się widoczna rosnąca tendencja importu używanych samochodów do Polski. Kiedy się to skończy?

W maju przyjechało do nas zza zachodniej granicy ponad 62,2 tysiąca używanych samochodów! Przez co, umocniła się widoczna rosnąca tendencja importu używanych samochodów do Polski. Kiedy się to skończy?

Wynik w wysokości 62 230 sprowadzonych aut jest o 6,7% większy niż odnotowany miesiąc wcześniej i aż o 46,0% większy od najmniejszego w bieżącym roku (w lutym - 42 621 aut). O ile w pierwszym kwartale 2009 roku sprowadzono do Polski 137 473 używanych samochodów osobowych, w ciągu dwóch miesięcy II kwartału import aut osiągnął już poziom 120 552 sztuk. Wciąż jednak liczba sprowadzonych od początku roku aut, która wyniosła 258 025 sztuk, jest najmniejsza na przestrzeni ostatnich pięciu lat (od momentu przystąpienia Polski do UE). Spadek w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku wynosi 25,8%.

Udział samochodów sprowadzonych spoza Unii w ogólnej liczbie importowanych do kraju aut jest niewielki (niespełna 2,6%): spoza UE sprowadzono od początku roku 6 482 auta (-30,2%), podczas gdy z innych krajów Unii Europejskiej - 251 543 sztuki (-25,7%).

Wszystkie izby celne odnotowały znacznie mniej zgłoszeń do rejestracji; wskaźniki spadku wahają się od 37,4% w regionie kujawsko-pomorskim do 14,4% w woj. świętokrzyskim czy 12,5% w Wielkopolsce. To oczywiście Wielkopolska jest regionem, gdzie sprowadza się najwięcej używanych aut - od początku roku prawie 45 tysięcy sztuk. Na Mazowszu zgłoszono do rejestracji 29,2 tys. aut (-21,0%), a na Śląsku 25,6 tys. sztuk (-27,2%).

Systematycznie poprawia się struktura wiekowa sprowadzanych do kraju samochodów. I to chyba jedyna dobra onformacja. To znaczy, że nasze społeczeństwo się bogaci. A fala starych warków już nasyciła najmniej wymagających. Najmłodsze, w wieku do 4 lat, stanowią obecnie 11,0%, a eksploatowane przez 4 do 10 lat to 43,6% tegorocznego importu. Największą grupę wciąż jednak stanowią najstarsze auta, użytkowane  ponad 10 lat - po pięciu miesiącach roku mają 45,4% udziału w rynku.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)