Poradniki i mechanikaIle kosztują letnie opony w sezonie 2020? Przegląd ofert dla popularnych aut

Ile kosztują letnie opony w sezonie 2020? Przegląd ofert dla popularnych aut

Już niebawem rozpocznie się wymiana opon na letnie, gdyż długoterminowe prognozy wskazują na to, że zima już raczej nie powróci. Sprawdziliśmy rynek nowych opon letnich i ceny różnych rozmiarów dla samochodów z popularnych w Polsce segmentów.

Czas na nowe opony letnie? Sprawdź, ile teraz za nie zapłacisz.
Czas na nowe opony letnie? Sprawdź, ile teraz za nie zapłacisz.
Źródło zdjęć: © fot. Piotr Jedzura/REPORTER/East News
M. L.

24.03.2020 | aktual.: 22.03.2023 12:10

Wszystkie prognozy pogody zapowiadają nadejście faktycznej wiosny jeszcze przed świętami wielkanocnymi. Jedynie na przełomie marca i kwietnia przez 2-3 dni można spodziewać się przelotnych opadów śniegu i temperatur poniżej 0 st. C w nocy. Natomiast średnia dobowa temperatura poniżej 7 st. C od kwietnia nam raczej grozić nie będzie, więc czas pomyśleć o zmianie ogumienia na letnie. Do końca marca radziłbym się jeszcze z tym wstrzymać.

W związku z tym, że nie każdy ma dobre opony w swoim garażu, zbliża się okres wzmożonych zakupów ogumienia. Postanowiliśmy przejrzeć rynek letnich opon, by odpowiedzieć na proste pytanie: ile za nie zapłacimy?

Ceny opon letnich w sezonie 2020

Rozmiarów ogumienia, indeksów nośności i prędkości, a także producentów jest bardzo dużo. W związku z tym wybraliśmy najczęściej występujące rozmiary w najpopularniejszych segmentach samochodów w Polsce. Podzieliliśmy też oferty na tzw. opony klasy premium, średniej i budżetowe.

Ceny opon letnich 2020
rozmiar

opona

ekonomiczna

opona

kl. średniej

opona

premium

SEGMENT B (auta małe)
165/70 R14111 zł169 zł183 zł
185/60 R14115 zł168 zł179 zł
185/65 R15137 zł187 zł202 zł
195/50 R15121 zł253 zł270 zł
195/55 R16135 zł267 zł312 zł
205/45 R17167 zł329 zł370 zł
SEGMENT C (kompakty)
195/65 R15132 zł176 zł182 zł
205/60 R15139 zł214 zł281 zł
205/55 R16142 zł208 zł212 zł
205/60 R16153 zł269 zł318 zł
205/50 R17159 zł324 zł367 zł
215/55 R17165 zł279 zł336 zł
225/45 R17155 zł284 zł306 zł
SEGMENT D (klasa średnia)
195/55 R15182 zł176 zł132 zł
205/55 R16142 zł210 zł220 zł
205/60 R16153 zł267 zł318 zł
205/50 R17159 zł324 zł367 zł
225/45 R17155 zł284 zł306 zł
235/45 R17199 zł304 zł310 zł
225/40 R18177 zł307 zł310 zł
245/40 R18195 zł398 zł399 zł
SEGMENT E (klasa wyższa)
225/55 R16174 zł361 zł388 zł
225/60 R16159 zł372 zł453 zł
225/50 R17177 zł375 zł384 zł
245/45 R17188 zł367 zł419 zł
245/45 R18196 zł447 zł465 zł
245/40 R18195 zł398 zł399 zł
245/35 R19216 zł518 zł579 zł
275/30 R19296 zł616 zł639 zł
SUV
215/70 R16219 zł301 zł326 zł
225/65 R17236 zł368 zł360 zł
235/65 R17199 zł367 zł398 zł
235/55 R18259 zł417 zł465 zł
235/60 R18239 zł401 zł399 zł
235/55 R19321 zł457 zł499 zł
255/45 R20347 zł633 zł740 zł

Podane ceny dotyczą najtańszych opon z poszczególnych klas w jednym sklepie internetowym.

 

Rozmiary opon wybrane na podstawie popularnych modeli powyższych segmentów. 

Kiedy warto wymienić opony na nowe?

Jest kilka czynników, które powinny was zdeterminować do wymiany starych opon na nowe:

  • bieżnik jest nie głębszy niż 3 mm
  • bieżnik jest nierównomiernie zużyty
  • opony noszą ślady uszkodzeń mechanicznych (wybrzuszenia, ząbkowanie, pęknięcia)
  • opona była przebita więcej niż raz
  • z opony zeszło powietrze i jest poważnie, trwale odształcona
  • opony użytkujesz dłużej niż 5-6 lat

Wymiana opon na nowe - parami, pojedynczo czy komplet?

Najbezpieczniej jest wymieniać komplet opon, ale nie zawsze jest to rozsądne ekonomicznie. Zwłaszcza w sytuacjach nietypowych. Oto nasze rekomendacje wymiany opon.

  • szczególnie zalecane w samochodach z napędem na cztery koła
  • zalecane w samochodach o wysokich osiągach

[*]wymiana jednej pary opon:

  • kiedy opony na jednej z osi są wyraźnie bardziej zużyte
  • nowe opony zakładamy na tylną oś
  • niezalecane w samochodach z napędem na cztery koła

[*]wymiana jednej opony:

  • kiedy została uszkodzona niedługo od jej zakupu
  • kiedy druga opona na tej samej osi ma bieżnik nie niższy od nowej niż 4 mm
  • niezalecane w samochodach z napędem na cztery koła/list
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)