I śmieszno, i straszno – Mansory Range Rover Sport (2010)

Szwajcarski oddział Mansory dobrał się do Range Rovera. Słowo „dobrać” w tym przypadku znaczy mniej więcej tyle, co pomalować Rolexa farbą olejną…

Obraz
Olgierd Lachowski

Szwajcarski oddział Mansory dobrał się do Range Rovera. Słowo „dobrać” w tym przypadku znaczy mniej więcej tyle, co pomalować Rolexa farbą olejną…

Mansory Range Rover 3.0 TDV6 fot.4
Mansory Range Rover 3.0 TDV6 fot.4

Mansory zrobił już różne samochody - od bardzo interesującego Veyrona 16.4 Vincerò (ale nie wersja d’Oro) po śmiesznie wyglądające BMW X5 M. Teraz Szwajcarzy (a konkretnie szwajcarski oddział niemieckiego tunera) najwyraźniej uznali, że czas najwyższy zepsuć Range Rovera.

Zmiany dotyczą przede wszystkim nadwozia. Z przodu zmieniono maskę, osłonę chłodnicy i przedni zderzak. W miejscu tego ostatniego pojawił się wielki pług, który będzie można łatwo złamać o byle krawężnik, ale za to zimą da się odgarniać śnieg. W dalszej części nadwozia modyfikacjom poddano tylny zderzak, który zyskał teraz dyfuzor. Zamontowano nakładki na progi, a także tylny dachowy spojler i kilka innych drobiazgów.

Wszystko, tradycyjnie dla Mansory, wykonano z drogiego, ale niezwykle lekkiego i wytrzymałego włókna węglowego. Zastosowanie zestawu spojlerów i bajerów spowodowało, że terenówka stała się szersza o 60 mm z przodu i 80 mm z tyłu.

Słowo terenówka nie jest tutaj najlepszym określeniem, bo samochód w teren zupełnie się nie nadaje. Poza spojlerami terenową jazdę utrudniają 23-calowe koła z oponami 315/25. W czasie poruszania się po drogach utwardzonych samochód jest obniżony o 30 mm.

Mansory Range Rover 3.0 TDV6 fot.9
Mansory Range Rover 3.0 TDV6 fot.9

Wnętrze wyłożono najwyższej jakości skórą oraz wstawkami z kompozytu węglowego. Na życzenie detale mogą być z wysokiej jakości drewna. Do tego dodano dywaniki z logo tunera.

Tuning silnika jest bardzo skromny. Mansory oferuje zmieniony program sterujący motorem, co ma zapewnić każdej wersji silnikowej wzrost mocy o 30 KM oraz momentu obrotowego o 40 Nm.

Mansory Range Rover 3.0 TDV6 fot.5
Mansory Range Rover 3.0 TDV6 fot.5

Samochód (moim zdaniem) został po prostu zepsuty i, jak wiele podobnych mu aut, zupełnie nie nadaje się w teren. Trzeba jednak podkreślić, że nie jest to raczej własna inicjatywa tunera, a zlecenie kogoś ze Wschodu, a dokładniej - Bliskiego Wschodu (ZEA, Arabia Saudyjska), gdzie - zgodnie z powszechną opinią - panuje ogólne bezguście w zakresie samochodów.[block position="inside"]8572[/block]

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.