Jest OK, ale szału nie ma – Mansory X5 M (2010)
23.09.2010 12:00, aktual.: 20.10.2022 21:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Szwajcarski oddział niemieckiej firmy Mansory rozszerza paletę swoich samochodów o BMW. Pierwszym autem nowej linii jest BMW X5 M.
Szwajcarski oddział niemieckiej firmy Mansory rozszerza paletę swoich samochodów o BMW. Pierwszym autem nowej linii jest BMW X5 M.
X5 M i X6 M - pierwsze modele bawarskiej firmy - wyposażone są w nowy silnik (S63B44), który prawdopodobnie zostanie również zainstalowany w przyszłych M5 i M6. Ma on 8 cylindrów w układzie widlastym i jest wspomagany przez dwie turbosprężarki. 4,4-litrowa jednostka ma moc 555 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 680 Nm przy 1500-5650 obr./min.
SUV BMW nie jest lekki, bo waży 2380 kg, ale dość duża masa nie przeszkadza mu w rozpędzeniu się do 100 km/h w 4,70 s i osiągnięciu 250 km/h jako prędkości maksymalnej.
Biorąc pod uwagę niektóre wcześniejsze dokonania niemieckiego tunera, można by się spodziewać wiele - niekoniecznie dobrego. Tym razem jednak nie jest tragicznie, choć rewelacji też nie ma.
Wszystkie części pakietu stylistycznego - począwszy od przedniego zderzakospojlera z wielkimi wlotami powietrza, przez pokrywę silnika (z wylotami), nakładki poszerzające nadwozie (o 70 mm z przodu i 80 mm z tyłu), listwy progowe, tylny zderzak z dyfuzorem aż po tylny spojler na drzwiach - wykonano z włókna węglowego. Moim skromnym zdaniem niezbyt dobrze do całości pasują te nielakierowane ‘skrzydełka’ zamontowane na przednim zderzaku.
W przednim zderzaku znalazło się miejsce na zestawy diod LED pracujących jako światła do jazdy dziennej. Zespół Mansory zamontował 23-calowe felgi, na których z przodu i z tyłu znajdują się opony 315/25. Obniżono też zawieszenie o 40 mm, ale jest możliwość regulacji jego wysokości. W fazie testów pozostaje na razie układ hamulcowy z większymi tarczami i wielotłoczkowymi zaciskami, zatem nie znajduje się on jeszcze w tym samochodzie.
Dzięki lepszemu chłodzeniu, zoptymalizowanemu sterowaniu silnikiem, nowemu sportowemu układowi wylotowemu i zmianom w głowicach moc auta wzrosła do imponujących 670 KM, zaś moment obrotowy do 950 Nm przy 5900 obr./min. Większa moc pozwala osiągnąć prędkość 300 km/h, a do 100 km/h przyspieszyć w zaledwie 4,20 s.
We wnętrzu tego konkretnego egzemplarza przestylizowano tylko kierownicę, ale tuner informuje, że spełni każdą zachciankę klienta. Ceny poszczególnych komponentów nie zostały podane, choć na pewno nie są promocyjne, bo ekipa Mansory wysoko ceni swoje umiejętności.
X5 M to drugi z zapowiadanych przez tunera samochodów, które mają być pokazane na paryskim salonie samochodowym. W najbliższym czasie pojawią się BMW X6 M oraz limuzyna serii 7 (a oddział w Niemczech pracuje nad Mercedesem SLS). Ciekawe, czy Mansory zdąży z tymi autami na salon we Francji?
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup, S63B44
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 670 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 152,45 KM/l (seryjny - 126,28 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 950 Nm przy 5900 obr./min
- Skrznia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 395 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 385 mm
- Koła przednie: 23\
- Koła tylne: 23\
- Opony przednie: 315/25 R 23
- Opony tylne: 315/25 R 23
Masy i wymiary:
- Masa własna: ≈ 2380 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,55 kg/KM (seryjny - 4,29 kg/KM)
- Długość: 4851 mm
- Szerokość: 2074 mm (+ 80 mm)
- Wysokość: 1724 mm (- 40 mm)
- Rozstaw osi: 2933 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
- Prędkość maksymalna: 300 km/h
Źródło: mansory