Hypercar Alpine już na torze. Samochód Francuzów po pierwszych testach

Alpine w 2024 r. rozpocznie starty w najwyższej klasie Długodystansowych Mistrzostw Świata. Na torze Paul Ricard przeprowadzono właśnie pierwsze testy modelu Francuzów, A424.

Testy Alpine A424 na Paul RicardTesty Alpine A424 na Paul Ricard
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alpine
Kamil Niewiński

Już teraz wiele mówi się o początku złotej ery wyścigów długodystansowych. Do WEC, czyli Długodystansowych Mistrzostw Świata, dołączyło w ostatnim czasie wiele ekip. Swoje hypercary poza Toyotą wystawia przecież m.in. Ferrari, Porsche, Cadillac czy Peugeot. W 2024 r. zaś ta lista się powiększy o takie marki, jak BMW, Lamborghini, Isotta Fraschini czy Alpine.

Francuzi otworzyli właśnie kolejny etap przygotowań do debiutu w najwyższej klasie wyścigów endurance (do tej pory jeździli w kategorii LMP2). Alpine A424 wykonało bowiem swoje pierwsze oficjalne testy torowe. Odbyły się one na słynnym francuskim torze Paul Ricard, a za kierownicą nowego hypercara zasiadali kolejno Nicolas Lappiere, Matthieu Vaxiviere oraz Charles Milesi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Porsche, Toyota, Alpine - tor ukazał prawdę. Nie wszystko poszło jak chcieliśmy.

Podczas testów Alpine wykonało wiele programów testowych, zaczynając od krótkich przejazdów, by kierowcy poznali charakterystykę auta i by można było sprawdzić sprawność najważniejszych komponentów, a następnie wydłużano stinty. Łącznie przez cztery dni A424 przejechało ponad 1000 km, a jak informuje Alpine, po drodze nie napotkano żadnych znaczących awarii.

Testy Alpine A424 na Paul Ricard
Testy Alpine A424 na Paul Ricard © Materiały prasowe | Alpine

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem Alpine, ich hypercara po raz pierwszy zobaczymy w akcji w dniach 24-25 lutego 2024 r. Wtedy to bowiem ma odbyć się prolog sezonu WEC na torze Losail w Katarze. 2 marca zaś na tym samym obiekcie odbędzie się pierwsza planowana w kalendarzu runda - Qatar 1812km. Wyścig według szacunków ma trwać ok. 10 godzin.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei