Honda rezygnuje z diesli w Europie. Po 2021 roku zastąpią je hybrydy

Honda jest kolejną marką, która stopniowo odchodzi od silników Diesla. Zamiast rozwijać jednostki wysokoprężne, Japończycy wolą skupić się na technologiach hybrydowych. Od 2021 roku w Europie nie kupimy już żadnego nowego auta tej marki zasilanego olejem napędowym.

Civic będzie najdłużej oferowaną Hondą z silnikiem diesla.Civic będzie najdłużej oferowaną Hondą z silnikiem diesla.
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura
Aleksander Ruciński

Honda nigdy nie była specjalistą od silników diesla. Modele tej marki w zdecydowanej większości przypadków zasilane były silnikami benzynowymi. Motory wysokoprężne, choć naprawdę udane, cieszyły się znacznie mniejszą popularnością. Właśnie ten czynnik oraz stale zaostrzające się normy emisji spalin spowodowały, że Japończycy podjęli decyzję o wycofaniu diesli z Europy. Jak podaje serwis Motor1.com, jednostki wysokoprężne znikną z europejskiej oferty Hondy w 2021 roku.

Firma zamierza skupić się na rozwoju napędów hybrydowych, czego pierwszą oznaką są m.in. niedawne zmiany wprowadzone w gamie modelu CR-V. Japoński SUV nie jest już oferowany z jednostką wysokoprężną. Diesel został zastąpiony właśnie hybrydą opartą na dwulitrowym silniku benzynowym. Podobny los czeka kolejne modele Hondy.

Co więcej, nowa generacja modelu Jazz, która zadebiutuje jeszcze w tym roku, będzie oferowana wyłącznie jako hybryda. Nie kupicie jej z typowym benzyniakiem tak jak dotychczas. Taki kierunek wymaga sporych nakładów finansowych, lecz Japończycy mają plan, dzięki któremu powinni podołać wyzwaniu. Sama rezygnacja z diesli pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy, które dotychczas przeznaczano nie tylko na produkcję, ale przede wszystkim na dostosowywanie do coraz ostrzejszych norm emisji spalin.

Poza tym Honda zamierza zamknąć swoją brytyjską fabrykę w Swindon, gdzie produkowany jest Civic Hatchback i Type-R, co pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy. Te z kolei zostaną przeznaczone właśnie na rozwój hybryd. Co ciekawe, nie jest to pierwsza marka, która zdecydowała się na podobny krok. Już kilka lat temu oferta diesli została znacząco zmarginalizowana m.in. przez Toyotę i Volvo.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł