Hamann 550i (2010) - pierwsze przymiarki do 'piątki'

BMW serii 5 nie tak dawno debiutowało na rynku i przyszedł czas na pierwsze przymiarki tunerów. Jednym z najszybszych jest niemiecki Hamann. Oto co oferuje firma z Laupheim…

Hamann 550i (2010) - pierwsze przymiarki do 'piątki'
Olgierd Lachowski

20.07.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:07

BMW serii 5 nie tak dawno debiutowało na rynku i przyszedł czas na pierwsze przymiarki tunerów. Jednym z najszybszych jest niemiecki Hamann. Oto co oferuje firma z Laupheim

BMW produkuje swoją limuzynę klasy wyższej z kilkoma silnika, z których najbardziej interesującym na tę chwilę jest motor V8 o objętości 4.4 l o kącie rozwidlenia rzędów cylindrów równym 90 stopni z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Całość poganiana przez dwie turbosprężarki daje moc 407 KM w zakresie od 5500 do 6400 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 600 Nm dostępny już przy 1750 obr./min. i przebiegający płaską linią do 4500 obr./min.

Tradycyjnie dla bawarskiej firmy moc jest przekazywana na tylne koła, a odpowiedni jej przepływ nadzoruje 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic (Mercedes-Benz już kończy pracę nad 9-biegowym ‘automatem’). Ważący 1905 kg samochód może dzięki temu rozpędzić się do ograniczonych elektronicznie 250 km/h, a osiągnięcie pierwszej ‘setki’ to kwestia zaledwie 5-ciu sekund. Jednym słowem parametry całkiem niezłe. Oczywiście lepsze będzie M5, ale póki co musimy na nie zaczekać.

Żeby nieco umilić nam oczekiwanie na topową limuzynę spod ‘wirującego śmigła’ Hamann proponuje tuning optyczno-mechaniczny. Zacznijmy od ‘plastików’.

Jeśli klient zdecyduje się na pełny pakiet stylistyczny to dostanie przedni spojler i komplet diod LED do użycia jako światła dzienne (nie wiem po co, skoro BMW takowe ma w reflektorach). Oprócz tego są jeszcze listwy progowe z otworami udającymi te do chłodzenia tylnych hamulców oraz tylny spojler dachowy i spojler na pokrywę bagażnika. O ile materiał, z którego wykonano wszystkie te elementy jest bardzo dobry (włókno węglowe), a jakość wykonania nie odbiega od tej z BMW, to sam ich nachalny styl z pewnością zniechęci do nabycia kompletu większość miłośników BMW. Na szczęście wszystkiego kupić nie trzeba. Na plus należy zapisać 20-calowe koła z felgami ze stopów lekkich o wzorze naśladującym klasyczny kształt felg wyścigowych firmy BBS.

Obraz

Jeżeli zaś chodzi o tuning mechaniczny, to dla osób ze sportowym zacięciem tuner proponuje obniżenie zawieszenia o 35 mm i wymianę układu wydechowego na wykonany ze stali nierdzewnej (tylko wersja 550i – przynajmniej na razie). Mocy co prawda od tego nie przybędzie, ale dźwięk na pewno się nieco zmieni.

Wnętrze można uszlachetnić wstawkami na desce rozdzielczej, konsoli środkowej, drzwiach i kierownicy. Jako zwieńczenie tuningu dostaniemy aluminiowe pedały i dywaniki z logo Hamann’a.

Jak na razie o cenach nie ma ani słowa, tak samo jak o ewentualnym tuningu silnika. Pozostaje zatem tylko czekać na powiększenie oferty. Wszystkie dodatki opisane powyżej są dostępne do każdej jednostki napędowej serii 5 z wyłączeniem układu wylotowego.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 407 KM przy 5500-6400 obr./min.
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 92.61 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 1750-4500 obr./min.
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna Steptronic
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 374 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 20\
  • Koła tylne: 20**

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1905 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4.68 kg/KM
  • Długość: 4899 mm
  • Szerokość: 1860 mm
  • Wysokość: 1429 mm (- 35 mm)
  • Rozstaw osi: 2968 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5.00 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)