Hyundai i Kia zainwestują 12 mld dolarów

Hyundai Motor Group, czyli właściciel Hyundaia oraz Kii, jest obecnie 5. producentem samochodów na świecie. Koreańczycy, podobnie zresztą jak wszyscy, chcą iść do przodu i zwiększyć swoją sprzedaż. Dlatego też w rozwój marek zainwestują 12 mld dolarów.

Hyundai i40Hyundai i40
Bartosz Pokrzywiński

Hyundai Motor Group, czyli właściciel Hyundaia oraz Kii, jest obecnie 5. producentem samochodów na świecie. Koreańczycy, podobnie zresztą jak wszyscy, chcą iść do przodu i zwiększyć swoją sprzedaż. Dlatego też w rozwój marek zainwestują 12 mld dolarów.

Według wstępnych raportów w 2011 roku Grupa Hyundaia sprzedała na całym świecie łącznie 6,5 mln samochodów. Celem na ten rok jest osiągnięcie 7 mln sprzedanych aut. Jeszcze 10-15 lat temu koreańskie samochody były synonimem stylistycznej tandety i beznadziejnej jakości wykonania.

Wszystko się jednak zmieniło i nowe pokolenie, które reprezentują Hyundai i40 czy Kia Sorento, wyraźnie dają do zrozumienia, że tanio już było, teraz będzie porządnie, ale i z fantazją. Dlatego właśnie Hyundai Motor Group zainwestuje 12 mld dolarów w rozwój marki, by za kilka lat deptać po piętach Volkswagenowi i Toyocie.

Kia Sorento
Kia Sorento

Co ciekawe, 4,6 mld dolarów spośród tej inwestycji ma zostać przekazane działowi badań i rozwoju, który pracuje nad tym, by nowe Kie oraz Hyundaie były jeszcze bardziej przyjazne środowisku. Kolejne 2,6 mld dolarów poleci na place budowy, by powiększyć pracujące obecnie oraz wybudować nowe fabryki.

Podobno obaj producenci mogliby już teraz osiągnąć wynik na poziomie 7 mln sprzedanych pojazdów, jednak ich fabryki nie nadążają z przyjmowaniem nowych zleceń. Aby to sprawdzić, wystarczy udać się do salonu Kii i zapytać o skonfigurowany przez siebie model Sportage.

To niewiarygodne, jak szybko można stać się tak ogromną potęgą, która nakarmiła się gospodarczym kryzysem.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy