Europa kocha małe SUV-y. Oto najpopularniejsze modele

Eksperci szacują, że sprzedaż małych SUV-ów i crossoverów w Unii Europejskiej w 2018 r. może pobić ubiegłoroczny rekord i sięgnąć 1,9 mln. Jak na razie zwycięzcą na Starym Kontynencie jest model, który w Polsce nie cieszy się wybitną popularnością.

W Polsce Renault Captur cieszy się mniejszą popularnością od Toyoty C-HR, Dacii Duster czy Volkswagena TiguanaW Polsce Renault Captur cieszy się mniejszą popularnością od Toyoty C-HR, Dacii Duster czy Volkswagena Tiguana
Źródło zdjęć: © mat. pras.
Tomasz Budzik

W 2017 r. sprzedaż małych SUV-ów z rajach Unii Europejskiej zamknęła się imponującą liczbą 1,4 mln. Jak informują eksperci cytowani przez „Automotive News Europe”, w 2018 r. wynik ten może wynieść około 1,9 mln sprzedanych egzemplarzy. Rynek ten szacowany jest na 1,9 mln w 2019 r. i 2,3 mln w roku 2022.

Oto najpopularniejsze modele małych SUV-ów w pierwszym kwartale 2018 r. oraz liczba zarejestrowanych sztuk.

  1. Renault Captur – 55,1 tys.
  1. Peugeot 2008 – 50,2 tys.
  1. Dacia Duster – 46,6 tys.
  1. Opel Mokka – 40,3 tys.
  1. Fiat 500X – 28,9 tys.
  1. Volkswagen T-Roc – 27,9 tys.
  1. Citroen C3 Aircross – 26,8 tys.
  1. Opel Crossland X – 25,6 tys.
  1. Ford EcoSport – 23,7 tys.
  1. Nissan Juke – 21,4 tys.

SUV-y i crossovery swoją genezę mają w rodzinie aut terenowych. Co jednak ciekawe, w Europie najwięcej zwolenników takich modeli znajdziemy w krajach, które nie kojarzą się z trudnymi warunkami drogowymi. W pierwszym kwartale 2018 r. najwięcej małych SUV-ów sprzedano we Włoszech (97,7 tys.), Francji (94,9 tys.), Wielkiej Brytanii (73,3 tys.), Niemczech (70,9 tys.) oraz Hiszpanii (50,7 tys.).

Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie