Elektryczna Škoda Octavia Scout z innowacyjnym napędem!

Niemiecka firma Schaeffler zajmująca się produkcją podzespołów do samochodów hybrydowych postanowiła nieco przebudować Škodę Octavię Scout. Nie byłoby w tym nic dziwnego - zwykły tuning, gdyby nie to, że konwencjonalny silnik i układ napędowy zastąpiono innowacyjnym rozwiązaniem elektrycznym.

Elektryczna Škoda Octavia Scout z innowacyjnym napędem!
Rafał Warecki

19.06.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:34

Niemiecka firma Schaeffler zajmująca się produkcją podzespołów do samochodów hybrydowych postanowiła nieco przebudować Škodę Octavię Scout. Nie byłoby w tym nic dziwnego - zwykły tuning, gdyby nie to, że konwencjonalny silnik i układ napędowy zastąpiono innowacyjnym rozwiązaniem elektrycznym.

Niby zwykła Škoda Octavia Scout, jednak napisy ACTIVeDRIVE zdradzają, że coś się zmieniło. W samochodzie zastosowano w pełni funkcjonujące rozwiązanie eDifferenzial, po raz pierwszy zaprezentowane w styczniu tego roku na targach North American International Auto Show.

Zespół napędowy kryjący się pod tą nazwą to połączenie dwóch silników synchronicznych o magnesach trwałych (chłodzonych wodą) z rozbudowaną przekładnią planetarną. Taki układ prócz napędu pełni funkcję aktywnego mechanizmu różnicowego i skrzyni biegów. Jeden z silników (większy) odpowiada za napęd i generuje około 143 KM mocy oraz 170 Nm momentu obrotowego, drugi (mniejszy) odgrywa rolę regulatora rozkładu momentu obrotowego na koła i potrafi wytworzyć aż 2000 Nm odpowiednio skierowanego momentu.

Obraz

Cały eDifferenzial zamknięty jest w jeden korpus i umieszczony przy osi. Stosując dwa (po jednym na oś), udało się stworzyć stosunkowo prosty i skuteczny elektryczny napęd na wszystkie koła, który można zaadaptować również do konwencjonalnego układu z silnikiem spalinowym.

Litowo-jonowe akumulatory o zasobie energetycznym 18 kWh zamontowano wzdłuż miejsca na wał napędowy i przy tylnej osi. Samochód jest w stanie pokonać 100 km na pełnym ładowaniu.

Układ zastosowany w Škodzie Octavia Scout generuje łącznie 285 KM mocy i pozwala rozpędzić się ważącemu 1900 kg auto do 100 km/h w ciągu 8,5 s. Prędkość maksymalną oszacowano na 150 km/h.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)