Czy Anders Warming przywróci marce Borgward dawny blask?

Firma Borgward Group AG chcąca wskrzesić na nowy sposób historyczną markę Borgward, zatrudniła stylistę, który pracował dla BMW/MINI - Andersa Warminga.

Anders Warming zadba o nową stylistykę samochodów marki BorgwardAnders Warming zadba o nową stylistykę samochodów marki Borgward
Źródło zdjęć: © fot. Borgward
Marcin Łobodziński

Borgward w połowie minionego roku przedstawił swój pierwszy od lat samochód będący luksusowym SUV-em, mającym konkurować z produktami Audi, BMW czy Mercedes-Benz, a także z innymi markami. Te trzy wymieniam nie bez powodu, ponieważ Borgward to firma niemiecka, choć konkurująca głównie na rynku chińskim, a BX7 dość mocno nawiązuje wyglądem do Audi Q5. Kolejne dwa modele BX5 i BX6 TS również przypominają auta niemieckich marek. Zwłaszcza BX6 TS, które mocno nawiązuje do BMW X4/X6. Za nijaką sylwetkę odpowiada były stylista Saaba, Norweg Einar J. Hareide.

Od przyszłego roku wchodzą duże zmiany w tym obszarze. Nowa marka musi być bardziej rozpoznawalna, ale nie po tym, że tworzy nijakie samochody. Konieczne jest nadanie im niepowtarzalnego charakteru, stworzenie nowego języka stylistycznego, a jeżeli ma być to wskrzeszenie legendy, to trzeba odnieść się do projektów przeszłości. Chyba żaden inny powrót legendy nie osiągnął takiego sukcesu jak marka MINI.

Frank Stephenson zaproponował w 2000 roku współczesną interpretację nowego MINI, które znakomicie przyjął rynek. Drugi krok wykonał już m. in. Anders Warming, który wraz z zespołem projektowym przekształcił klasyczne autko miejskie w crossovera o nazwie Countryman i Paceman. Duńczyk pracował również nad trzecią generacją współczesnego Coopera, który nie stracił charakteru, a wygląda jeszcze lepiej. Jego dziełem są również współczesne modele Cabrio i Clubman. Kompetencje Warminga przekonały właściciela Borgwarda do przekazania mu funkcji szefa stylistów od 1 stycznia 2017 roku.

Anders Warming stanie przed trudnym zadaniem i zmierzy się z wyzwaniem, przed jakim stanął jego poprzednik w MINI. Być może będzie jeszcze trudniej, bo o ile MINI Cooper przeszedł płynnie z klasyka we współczesny samochód w 2000 roku, to marka Borgward zakończyła swoją historię w 1961 roku, a powrót nastąpił po ponad 50 latach! Ostatnim modelem był Isabella w wersji sedan, kombi, cabrio i coupé.

BMW z żalem żegna się ze swoim projektantem po 16 latach współpracy, ale jak przyznał rzecznik firmy, Borgward nie jest konkurentem dla BMW, zatem nie ma dramatu. Niemiecki Borgward finansowany przez chińskie Foton Motor Group ma zamiar podbijać azjatycki rynek swoimi hybrydami w opakowaniu SUV-a. Nie wróży się dużego powodzenia na Starym Kontynencie i za Oceanem, zatem być może uszczypliwa uwaga rzecznika BMW jest jak najbardziej słuszna.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik