Citroën C1 wróci na polski rynek

Jakiś czas temu, polski oddział Citroëna podjął decyzję o nieoferowaniu u nas nowej odsłony modelu C1. Jak się jednak okazuje, auto już niebawem powróci do salonów nad Wisłą.

Obraz
Aleksander Ruciński

Stanie się to na początku przyszłego roku. Dokładna data powrotu C1 nie jest jeszcze znana. Wiadomo jednak, że nie później niż wiosną 2017 roku, małe Citroëny ponownie wyjadą na polskie drogi. Francuzi zamierzają skusić klientów przede wszystkim atrakcyjną ceną. Obecnie najtańszą propozycję w polskiej gamie producenta stanowi model C3 wyceniony na 39 900 zł. Dokładna cena C1 nie jest znana, lecz według zapowiedzi, auto będzie sporo tańsze od większego brata.

Pod maską nowego C1 znajdziemy jeden z dwóch benzyniaków. Słabsza wersja będzie dostępna z 68-konnym benzyniakiem. Mocniejsza 1,2 PureTech zaoferuje klientom 82 KM, co przy masie własnej wynoszącej 865 kg owocuje całkiem niezłymi osiągami. Setka pojawia się na liczniku po nieco ponad 10 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.

Obraz

C1 jak na tak małe auto kusi także wyposażeniem. W zależności od wersji na pokładzie znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, system bezkluczykowy, kamerę cofania, czy system multimedialny z bluetooth i Mirror Screen. Co ważne, w małym wnętrzu zdołano upchnąć aż 10 praktycznych schowków.

Choć wiele zależy od ceny, nowe C1 ma szanse na powodzenie wśród polskich klientów. Konkurencja w postaci chociażby Volkswagena Upa, Hyundaia i10, czy Opla Adama jest bardzo silna. Mimo to mały Citroën powinien znaleźć swoje miejsce w segmencie. To ciekawie wyglądające i przemyślane auto o prostej konstrukcji, co powinno przypaść do gustu klientom.

Obraz

Oprócz powrotu C1 do Polski, wśród nowości Citroëna warto wskazać także odświeżone wydanie C-Elysée, które niebawem pojawi się w sprzedaży. Nieco później, bo w drugiej połowie roku, Francuzi zadebiutują z nowym crossoverem segmentu B. Na szczegóły musimy jednak jeszcze poczekać.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł