Poradniki i mechanikaChłodzenie [technika wyścigowa odc. 26]

Chłodzenie [technika wyścigowa odc. 26]

Chłodzenie [technika wyścigowa odc. 26]
Olgierd Lachowski

01.04.2011 13:00, aktual.: 30.03.2023 12:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeden z czytelników portalu autosport.com sfotografował roznegliżowanego Mercedesa W02. Na zdjęciu widać ciekawy patent.

Inżynierowie Mercedesa zastosowali po dwie chłodnice w każdej skrzyni bocznej. Trudno powiedzieć, czemu służy druga (górna chłodnica). Możliwe, że jej zadaniem jest chłodzenie oleju skrzyni biegów. Ma ona osobny przewód dolotowy, którego początek znajduje się w górnej części otworu dolotowego bocznej sekcji.

Obraz

Obie chłodnice znajdują się bardzo blisko kolektora wylotowego, co może wpływać na skuteczność ich działania. Zaletą może być jednak obniżenie środka masy bolidu oraz skrócenie skrzyń bocznych, dzięki czemu w tylnej części wozu jest otwarta przestrzeń, przez którą może przepływać powietrze. Najprawdopodobniej powietrze jest wyprowadzane z sekcji bocznych przez wyloty nad rurami wydechowymi.

Powietrze chłodzące wydostaje się prawdopodobnie wylotem zaznaczonym na czerwonym
Powietrze chłodzące wydostaje się prawdopodobnie wylotem zaznaczonym na czerwonym

Zobacz też:

W poprzednim odcinku:

Źródło: scarbsf1 (foto)

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)