Bridgestone Potenza Race to nowy semi-slick od Japończyków. Nada się nie tylko na tor

Japońska firma pochwaliła się właśnie nowym modelem opony, którego naturalnym środowiskiem jest tor wyścigowy. Przy okazji inżynierowie skorzystali z wirtualnego projektowania, co przyniosło wymierne korzyści, także dla środowiska.

Bridgestone Potenza RaceBridgestone Potenza Race
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Bridgestone
Filip Buliński

Bridgestone Potenza Race to pierwsza opona japońskiej firmy na rynek wymiany, przeznaczona na tor. Oczywiście ma ona także homologację drogową. Ma jednak zapewniać najlepsze osiągi na zamkniętych obiektach, dlatego jej zaprojektowanie wymagało od inżynierów sporo pracy.

Najwięcej uwagi poświęcono rzecz jasna wzorowi bieżnika oraz mieszance. Poza szeroko zakrojonymi badaniami Bridgestone wykorzystał podczas prac technologię wirtualnego projektowania. Polega ona na komputerowym opracowaniu i możliwości cyfrowego przetestowania różnych wariantów opon, za czym idą nie tylko oszczędności finansowe i czasowe, ale także środowiskowe.

Bridgestone Potenza Race
Bridgestone Potenza Race © fot. mat. prasowe/Bridgestone

Dzięki temu udało się obniżyć zużycie surowców o 33 proc. i zredukować emisję CO2 o 1,7 tony, m.in. dzięki temu, że samochody, zamiast przejechać fizycznie ok. 10 tys. km na torze, zrobiły to wirtualnie. Potenza Race zdążyła już także zabłysnąć na tle rywali, pokonując ich w testach m.in. TÜV SÜD i "Auto Bild".

Opona ma trafić na pierwszy montaż nie tylko do takich superaut jak Lamborghini Huracan STO czy Huracan Tecnica, ale także Cupra Leon. Pozostali chętni do zakupu będą mogli wybrać spośród 13 rozmiarów od 17 do 20 cali.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km