BMW M340i xDrive z 6-cylindrowym silnikiem. Auto dla prawdziwego fana marki

BMW pokazało nową "trójkę" już jakiś czas temu, a teraz do gamy dołączają kolejne jej wersje. Najnowszą jest model M340i z benzynowym sześciocylindrowcem, który niebawem wejdzie do sprzedaży. Nie jest to jeszcze "pełna M-ka", ale już samochód, który potrafi dawać więcej radości z jazdy.

BMW M340i xDrive to obecnie najbardziej sportowy wariant nowej Trójki.BMW M340i xDrive to obecnie najbardziej sportowy wariant nowej Trójki.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Inżynierowie z BMW na nowo zaprojektowali silnik R6 o pojemności 3,0 l z turbodoładowaniem. Jest w całości wykonany z aluminium, a w układzie doładowania postarano się o skrócenie drogi powietrza z turbosprężarki typu twin scroll do cylindra. Kompaktowy dolot pozwolił na przyspieszenie reakcji na dodanie gazu i zmniejszenie bezwładności układu o 25 proc. Zastosowano także całą technologię M TwinPower Turbo, w skład której wchodzą m.in. systemy Valvetronic i Vanos.

Moc 374 KM pozwala postawić pytane: czy mamy już do czynienia z prawdziwym BMW M?
Moc 374 KM pozwala postawić pytane: czy mamy już do czynienia z prawdziwym BMW M? © fot. mat. prasowe

W efekcie uzyskano maksymalną moc na poziomie 374 KM i 500 Nm momentu obrotowego i to w zakresie 1850–5000 obr./min. Samochód potrafi przyspieszyć w czasie 4,4 s do 100 km/h. Więc w tym momencie należy się poważnie zastanowić, czy użyte wcześniej przeze mnie określenie "pełna M-ka" nie odpowiada właśnie modelowi M340i.

Wspomnę tylko o tym, że testowane przeze mnie dwa lata temu BMW M3 Competition uzyskało wynik 4,35 s. W M340i wsparciem jest napęd xDrive i to on w dużej mierze przyczynia się do tak dobrego przyspieszenie ze startu.

Samochód od razu debiutuje w odmianie Touring
Samochód od razu debiutuje w odmianie Touring © fot. mat. prasowe

Najnowszy xDrive dba o charakter samochodu, za który tak kochają go fani. Pomimo rozłożenia sił napędowych na cztery koła, dąży do charakterystyki tylnonapędowej. Ponadto M340i jest wyposażony z tyłu w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Standardowym wyposażeniem auta jest również sportowa skrzynia Steptronic najnowszej generacji z ośmioma przełożeniami, która potrafi zmienić bieg błyskawicznie. Wyposażono ją także w funkcję launch control.

BMW chwali ponad wszystko układ jezdny nowej Serii 3, który w M340i jest bardziej sportowy. Jest obniżony o 10 mm i wyposażony w funkcję sterowania zależnego od skoku amortyzatora. Opcję stanowią amortyzatory adaptacyjne. Układ hamulcowy to przednie tarcze o średnicy 348 mm z czterotłoczkowymi zaciskami oraz niewiele mniejsze, bo 345-milimetrowe z zaciskami pływającymi, jednotłoczkowymi.

BMW M340i xDrive
BMW M340i xDrive © fot. mat. prasowe

Tradycyjnie dla mocniejszych modeli BMW, ogumienie jest mieszane. Na przednich kołach zastosowano rozmiar 225/45 R 18, a z tyłu 255/40 R 18. Opcjonalnie dostępne są także 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w dwóch wersjach i 19-calowe BMW Individual.

Samochód w tej wersji debiutuje od razu jako sedan i kombi, a już w listopadzie trafi do sprzedaży w specyfikacji First Edition, ograniczonej do 340 egzemplarzy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/49] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇