Audi RS 4 i RS 5 z pakietem Competition, a nawet plus. Więcej kontroli, moc ta sama

Ekipa Audi Sport cały czas testuje nowe rozwiązania, na co wskazują wprowadzone do sprzedaży pakiety Competition i Competition plus. W tym wypadku nie chodzi o moc, a prowadzenie – no i oczywiście danie pstryczka w nos ekipie BMW.

Audi RS 4 z pakietem Competition plusAudi RS 4 z pakietem Competition plus
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Nazwa Competition kojarzona jest z topowymi wersjami samochodów BMW M, a co ciekawsze, bawarska marka obchodzi właśnie 50. urodziny sportowej komórki. Koledzy z branży najwyraźniej postanowili zrobić małego psikusa i pokazali pakiety "Competition" dla Audi RS 4 jak i RS 5.

Audi RS 5
Audi RS 5 © mat. prasowe

"Standardowy" pakiet Competition podnosi prędkość maksymalną do 290 km/h oraz dodaje (jeszcze bardziej) sportowy układ wydechowy. Na wrażenia akustyczne składa się nie tylko sama "rura", ale i zrezygnowanie z 8 kg wygłuszenia na ścianie grodziowej.

W pakiecie znajdą się też czarne dodatki na nadwoziu, 20-calowe obręcze, jak i opcjonalne opony Pirelli P-Zero Corsa 275/30. Producent dorzuca też światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami i wycinaniem nadjeżdżających pojazdów ze snopu światła. W kabinie warto odnotować pojawienie się materiału Dynamica (to nazwa Audi dla syntetycznej tkaniny wykonanej w 45 proc. z przetworzonych butelek PET).

Wnętrze Audi RS 5
Wnętrze Audi RS 5 © mat. prasowe

Czy to wszystko? Oczywiście, że nie. W ofercie wylądował też pakiet RS Competion plus – i tutaj zaczyna się zabawa. Obejmuje on sportowy dyferencjał, a elektronika będzie starała się, by więcej mocy trafiło na tylną oś – choć nie ma tu znanego z RS 3 trybu drift. Zmienia się też przełożenie układu kierowniczego i w pakiecie Competition plus wynosi ono 1:13.1.

Nie zmienia się za to moc (auta mają po 450 KM i 600 niutonometrów), ale znaczące modyfikacje przeszło zawieszenie. Gwintowany układ obniża auto o 10 mm w stosunku do innych RS-ów, a klienci mogą jeszcze obniżyć auto o kolejne 10 mm. Stabilizatory są sztywniejsze, a tłumienie można ustawić w jednym z trzech zakresów.

Producent podzielił się tylko cenami w euro. Pakiet Competition kosztuje 7875 euro, a Competition plus 11 875 euro.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/35] Źródło zdjęć: |
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/32] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony