Audi RS 4 i RS 5 z pakietem Competition, a nawet plus. Więcej kontroli, moc ta sama

Audi RS 4 i RS 5 z pakietem Competition, a nawet plus. Więcej kontroli, moc ta sama

Audi RS 4 z pakietem Competition plus
Audi RS 4 z pakietem Competition plus
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański
17.05.2022 10:03, aktualizacja: 14.03.2023 12:08

Ekipa Audi Sport cały czas testuje nowe rozwiązania, na co wskazują wprowadzone do sprzedaży pakiety Competition i Competition plus. W tym wypadku nie chodzi o moc, a prowadzenie – no i oczywiście danie pstryczka w nos ekipie BMW.

Nazwa Competition kojarzona jest z topowymi wersjami samochodów BMW M, a co ciekawsze, bawarska marka obchodzi właśnie 50. urodziny sportowej komórki. Koledzy z branży najwyraźniej postanowili zrobić małego psikusa i pokazali pakiety "Competition" dla Audi RS 4 jak i RS 5.

Audi RS 5
Audi RS 5© mat. prasowe

"Standardowy" pakiet Competition podnosi prędkość maksymalną do 290 km/h oraz dodaje (jeszcze bardziej) sportowy układ wydechowy. Na wrażenia akustyczne składa się nie tylko sama "rura", ale i zrezygnowanie z 8 kg wygłuszenia na ścianie grodziowej.

W pakiecie znajdą się też czarne dodatki na nadwoziu, 20-calowe obręcze, jak i opcjonalne opony Pirelli P-Zero Corsa 275/30. Producent dorzuca też światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami i wycinaniem nadjeżdżających pojazdów ze snopu światła. W kabinie warto odnotować pojawienie się materiału Dynamica (to nazwa Audi dla syntetycznej tkaniny wykonanej w 45 proc. z przetworzonych butelek PET).

Wnętrze Audi RS 5
Wnętrze Audi RS 5© mat. prasowe

Czy to wszystko? Oczywiście, że nie. W ofercie wylądował też pakiet RS Competion plus – i tutaj zaczyna się zabawa. Obejmuje on sportowy dyferencjał, a elektronika będzie starała się, by więcej mocy trafiło na tylną oś – choć nie ma tu znanego z RS 3 trybu drift. Zmienia się też przełożenie układu kierowniczego i w pakiecie Competition plus wynosi ono 1:13.1.

Nie zmienia się za to moc (auta mają po 450 KM i 600 niutonometrów), ale znaczące modyfikacje przeszło zawieszenie. Gwintowany układ obniża auto o 10 mm w stosunku do innych RS-ów, a klienci mogą jeszcze obniżyć auto o kolejne 10 mm. Stabilizatory są sztywniejsze, a tłumienie można ustawić w jednym z trzech zakresów.

Producent podzielił się tylko cenami w euro. Pakiet Competition kosztuje 7875 euro, a Competition plus 11 875 euro.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/35]
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/32]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)