Audi bije ubiegłoroczny rekord sprzedaży
W ciągu jedenastu miesięcy 2012 r. Audi sprzedało więcej samochodów niż w całym ubiegłym roku, który był dla marki rekordowy.
10.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 10:06
W ciągu jedenastu miesięcy 2012 r. Audi sprzedało więcej samochodów niż w całym ubiegłym roku, który był dla marki rekordowy.
W 2011 r. firma z Ingolstadt sprzedała 1 302 659 auta, czyli najwięcej w swojej historii. W mijającym roku od początku stycznia do końca listopada do klientów trafiło 1 344 750 Audi, czyli o 3,2% więcej niż w całym 2011 r. W samym listopadzie producent znalazł nabywców na 123 600 egzemplarze swoich samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym o 10,9%.
Audi z pewnością jest zadowolone z wyników Chinach. W poprzednim miesiącu firma sprzedała tam 37 600 (+ 25,9% w porównaniu z listopadem 2011 r.), a licząc od początku roku już 370 559 aut (+ 30,7% w stosunku do zeszłorocznego okresu styczeń-listopad). W całym regionie Azji i Pacyfiku niemiecki wytwórca sprzedał jak dotychczas 437 500 pojazdów, czyli prawie 30% więcej niż w 2011 r.
Dobrze wiedzie się także oddziałowi Audi of America. W Stanach Zjednoczonych z salonów wyjechało 124 469 aut z logo 4 pierścieni, a w samym listopadzie 12 067 (+ 24,4%). Duża w tym zasługa modeli A6, A7 Sportback, Q7 i A8, na które łączny popyt wzrósł w skali rok do roku o 42%. Coraz większym powodzeniem cieszą się A4, A5 oraz Q5. W 2011 r. całkowita sprzedaż wyniosła w USA 117 561 samochodów.
Audi of America to również Meksyk i Kanada. Chociaż pod względem liczb statystyki z tych krajów nie wyglądają imponująco na tle Stanów (co miesiąc w obu państwach sprzedaje się w sumie ok. 3000 aut), to jednak wzrost popytu na w miarę stałym poziomie 30% jest godny odnotowania.
Europa ciągle jest najważniejszym rynkiem dla Audi, chociaż niedługo może zostać dogoniona przez Azję i Pacyfik. W listopadzie na Starym Kontynencie producent znalazł chętnych na 58 750 egzemplarzy swoich modeli, co oznacza spadek o 1,9% w porównaniu z tym samym miesiącem w 2011 r. W ciągu 11 miesięcy Europejczycy kupili 693 850 Audi. W roku ubiegłym w tym czasie producent odnotował wynik na poziomie 670 330 sztuk.
Na rynku niemieckim w listopadzie z salonów wyjechały 24 023 samochody marki Audi, o 4,3% mniej niż w tym samym okresie 2011 r. Całkowita sprzedaż na rodzimym rynku wyniosła 246 250 pojazdów. Oznacza to poprawę w odniesieniu do 11 miesięcy roku ubiegłego o 5,9%.
W listopadzie Audi dostarczyło klientom z Rosji 2930 aut (+ 62,7 %), co po raz pierwszy w historii pozwoliło marce przekroczyć w tym kraju barierę 30 000 sprzedanych egzemplarzy w ciągu roku (dokładnie 31 318).
W Wielkiej Brytanii i Belgi producent także zanotował wzrost. Sprzedaż w listopadzie w tych państwach wyniosła odpowiednio 8178 (+7,7%) i 2496 sztuk (+ 13,9%). W innych krajach trawionej kryzysem Europy Audi wiodło się gorzej. We Francji popyt na auta marki spadł o 11%, w Hiszpanii o 14,3%, a we Włoszech aż o 18,9% (porównanie listopada 2011 i 2012 r.).