Alfa Romeo Stelvio traci wersję Quadrifoglio, za to ma drogiego diesla - polski cennik

Stelvio, podobnie jak Giulia, przeszło niedawno facelifting i tak jak Giulia właśnie doczekało się nowego polskiego cennika. Jak nietrudno się domyślać, jest drożej. W dodatku z gamy wypadł topowy napęd.

Alfa Romeo StelvioAlfa Romeo Stelvio
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alfa Romeo
Aleksander Ruciński

Stelvio jest z nami już dobrych kilka lat i wciąż ma się świetnie. Włoski SUV zyskał niedawno nowy przód i zaktualizowane wyposażenie. Niestety nie bez wpływu na cenę. Zgodnie z ofertą na rok 2023, chętni muszą przygotować minimum 259 000 zł.

W zamian dostaną benzynowy silnik 2.0 280 KM z 8-stopniowym automatem, napędem na cztery koła i bazową wersję wyposażenia Super. Alternatywą może być 2,2-litrowy, 210-konny diesel, który jest jednak zauważalnie droższy, bo parowany tylko z bogatszymi odmianami TI oraz Veloce.

Alfa Romeo Stelvio (2023) - ceny minimalne wersji napędowych:

Benzyna:

  • 2.0 GME Turbo 280 KM Q4 8AT - od 259 000 zł.

Diesel:

  • 2.2 JTDM 210 KM Q4 8AT - od 291 000 zł.

Wraz z nowym cennikiem z gamy zniknął podstawowy 200-konny benzyniak, a także topowa odmiana Quadrifoglio z 2,9-litrową jednostką o mocy 510 KM. Wielka szkoda.

Chętni na nowe Stelvio mają do wyboru łącznie aż sześć wersji wyposażenia, a już podstawowe nie rozczarowują liczbą dodatków. Ci, którzy chcą się wyróżni, powinni jednak sięgnąć po wyższe warianty.

Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio © Materiały prasowe | Alfa Romeo

Alfa Romeo Stelvio (2023) - ceny i wersje wyposażenia:

  • Super - od 259 000 zł - standardowo m.in. cyfrowe zegary o przekątnej 12,3 cala, adaptacyjne matrycowe reflektory LED, przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania, system bezkluczykowy, tryby jazdy do wyboru, elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika, multimedia z ekranem o przekątnej 8,8 cala i nawigacją, 18-calowe felgi, indukcyjna ładowarka;
  • Sprint - od 270 000 zł - dodatkowo m.in. system monitorowania martwego pola, elektrochromatyczne lusterka boczne, podgrzewane dysze spryskiwaczy, 19-calowe felgi;
  • TI - od 281 000 zł - ciemne wstawki nadwozia, elektrycznie regulowane fotele, fotel kierowcy z pamięcią ustawień, podgrzewanie foteli, podgrzewana kierownica;
  • Veloce - od 292 000 zł - dodatkowo m.in. wykończenie wnętrza w aluminium, mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, 20-calowe felgi;
  • Competizione - od 315 000 zł - dodatkowo m.in. system audio Harman/Kardon, kokpit i boczki drzwi obszyte skórą, przyciemniane szyby, adaptacyjne zawieszenie, 21-calowe felgi.
Wybrane dla Ciebie
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Musk narzeka na innych producentów. Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo
Musk narzeka na innych producentów. Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯