Abarth 695 Assetto Corse - nowa twarz wyczynowych 205 KM [Genewa 2012]
Wersji i przeróbek modelu Fiat 500 Abarth jest naprawdę sporo. W redakcji gościliśmy Abartha 500 EsseEsse i 500C. Oprócz zaprezentowanej w 2009 roku odmiany 695 Tributo Ferrari i pokazanej ostatnio 695 Tributo Maserati do palety dołączy jeszcze jedna. Na targach w Genewie zadebiutuje 695 Assetto Corse.
05.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:20
Wersji i przeróbek modelu Fiat 500 Abarth jest naprawdę sporo. W redakcji gościliśmy Abartha 500 EsseEsse i 500C. Oprócz zaprezentowanej w 2009 roku odmiany 695 Tributo Ferrari i pokazanej ostatnio 695 Tributo Maserati do palety dołączy jeszcze jedna. Na targach w Genewie zadebiutuje 695 Assetto Corse.
Wersja Assetto Corse jest najbardziej ekstremalna, bo to ewolucja wyczynowego Abartha 500 Assetto Corse odnoszącego sukcesy w serii Trofeo Abarth. Oprócz specjalnego pakietu aerodynamiczno-stylistycznego wewnątrz auta znalazły się kubełkowe fotele, sportowa kierownica czy klatka bezpieczeństwa (samochód spełnia wszelkie regulacje FIA). Wstawiono poliwęglanowy Lexan zamiast szyb. Modyfikacje techniczne mają wyśrubować torowe możliwości tego małego diabła.
Układ hamulcowy względem 500 Trofeo Abarth delikatnie przekonstruowano - zmieniono zaciski i program sterujący, samochód doposażono też w nawiercane tarcze z przodu i z tyłu. Pod maską znalazł się turbodoładowany silnik R4 o objętości skokowej 1,4 l i mocy 205 KM współpracujący z sekwencyjną przekładnią Sadev. Samochód jest lżejszy o 30 kg w porównaniu z bazowym 500 Assetto Corse.
Źródło: Abarth