Elektryczne Mitsubishi MiEV Evolution II zmierza na Pikes Peak 2013

Podczas zeszłorocznego Pikes Peak International Hill Climb dwukrotny triumfator Rajdu Dakar Hiroshi Masuoka zajął 8. miejsce jadąc elektrycznym Mitsubishi i-MiEV Evolution. W tym roku Hiroshi również wystartuje w "wyścigu do chmur” jadąc mocno zmodyfikowaną konstrukcją z zeszłego roku — Mitsubishi MiEV Evolution II.

Pojazd wygląda zdecydowanie lepiej niż projekt z zeszłego roku. Konstrukcja mierzy 4870 mm długości, 1900 mm szerokości i 1390 mm wysokości. Specjalnie przygotowane do Pikes Peak 2013 Mitsubishi zostało wyposażone w nadwozie z włókna węglowego, jednak masa całkowita nie została podana do wiadomości.

Sébastien Loeb testował Peugeota 208 T16 Pikes Peak [wideo]

Kilka tygodni temu Sébastien Loeb miał możliwość przeprowadzenia pierwszego testu Peugeota 208 T16, którym wystartuje 30 czerwca w słynnym wyścigu do chmur Pikes Peak. Wideo z tego wydarzenia pokazano dopiero dziś.

Źródłem napędu są 4 silniki elektryczne (2 z przodu i 2 z tyłu), a każdy z nich ma moc 100 kW. Łączna moc wynosi 400 kW, a więc około 544 KM. Zestaw akumulatorów 50 kWh umieszczono pod podłogą, aby maksymalnie obniżyć środek ciężkości.

Mitsubishi MiEV Evolution II wyposażono oczywiście w napęd na wszystkie 4 koła Super All-Wheel Control (S-AWC), system Active Yaw Control (elektronicznie sterowany system przekazujący moment obrotowy na koło o lepszej przyczepności), oraz system Active Stability Control.

Podczas tegorocznego Pikes Peak International Hill Climb na liście startowej znajdą się dwa egzemplarze Mitsubishi MiEV Evolution II. Za kierownica pierwszego zasiądzie wspomniany już Hiroshi Masuoka, a drugi poprowadzi doświadczony na wzgórzu Pikes Peak motocyklista Greg Tracy.

Zobacz również: Ile wytrzyma Mitsubishi L200?

Źródło: WCF

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube Znamy europejską cenę Corvette C7 Z06! Carlos Sainz Jr dołączył do Toro Rosso ABT Sportsline dla nowego Audi TT

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Amerykanie sprawdzili bezpieczeństwo aut od strony pasażera. Wyniki wciąż nie zachwycają