O projekcie Galpin Auto Sports GTR1 wspominaliśmy już w grudniu zeszłego roku. Niecały miesiąc temu zaczęły wyciekać do Sieci pierwsze oficjalne informacje na temat samochodu. W końcu na Pebble Beach Concours d’Elegance zaprezentowano go w pełnej krasie.
O projekcie Galpin Auto Sports GTR1 wspominaliśmy już w grudniu zeszłego roku. Niecały miesiąc temu zaczęły wyciekać do Sieci pierwsze oficjalne informacje na temat samochodu. W końcu na Pebble Beach Concours d’Elegance zaprezentowano go w pełnej krasie.
Galpin GTR1 to prawdziwe monstrum, które będzie dysponować większą mocą od LaFerrari, McLarena P1 i Porsche 918 Spyder. Źródłem napędu samochodu będzie 5,4-litrowe V8 generujące 1038 KM i 1001 Nm. Co więcej, jeśli kierowca zatankuje 100-oktanową benzynę liczby podskoczą do poziomu już 1214 KM i 1201 Nm.
Osiągi Galpina GTR1 będą prezentować się następująco:
- 0-100 km/h: 3,1 s,
- 0-160 km/h: 6,8 s,
- V max: ponad 362 km/h (225 mph),
- Czas na ¼ mili: 10,6 s przy blisko 245 km/h (152 mph) na linii mety.
GTR1 waży tylko ok. 1360 kg (3000 funtów) i posiada niemal idealny rozkład masy 51/49 (przód/tył). W aucie zamontowano węglowo-ceramiczne hamulce. Dzięki nim oraz potężnemu silnikowi GTR1 potrafi rozpędzić się do 322 km/h (200 mph) i wyhamować z tej prędkości w jedyne 18,9 s.
Galpina GTR1 w wersji z nadowziem z włókna węglowego wyceniono na 1 024 000 dol. (ok. 3 250 000 zł). Klienci będą mogli zdecydować się również na tańszą aluminiową wersję. Niestety nie podano ile będzie można zaoszczędzić na rezygnacji z karbonu.
Galpin Auto Sports zapowiada produkcję jedynie 6 egzemplarzy nowego wcielenia Forda GT. Producent twierdzi jednak, że jeżeli zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów będzie większe, może maksymalnie wyprodukować 24 sztuki. Produkcja superauta rozpocznie się na początku 2014 roku.
Źródło: Galpin Auto Sports