Ac Schnitzer ACS 4 3.5i Coupé (2013)

Ac Schnitzer ACS 4 3.5i Coupé (2013)

Ac Schnitzer ACS 4 3.5i Coupé (2013)
Olgierd Lachowski
01.10.2013 20:30, aktualizacja: 08.10.2022 08:45

Nowiutkie coupé firmy BMW – model serii 4 – już doczekało się pierwszego porządnego tuningu. Przeróbek w wozie z 3-litrowym silnikiem turbo dokonał renomowany Ac Schnitzer. Podkręcono m.in. jednostkę napędową.

O planach rozdzielenia oznaczeń sedana i coupé serii 3 BMW informowało, zanim do produkcji weszło auto oznaczone kodem wewnętrznym E90. Podziału dokonano w tym roku. W ten sposób niemiecki producent rozdzielił też przyszły model M3 na M3 (sedan i kombi) oraz M4 (coupé). Nowej emki w produkcji jeszcze nie ma, ale wersja 435i potrafi dostarczyć kierowcy wielu emocji.

Obraz

Bardziej odporni na wzrost poziomu adrenaliny właściciele BMW 435i mogą wybrać się do warsztatu Ac Schnitzer w celu dostosowania wozu do swoich potrzeb.

Odmiana 435i Coupé jest namiastką przyszłej M-czwórki. Szybsze bicie serca zapewnia 3-litrowy rzędowy 6-cylindrowiec. Motor ma bezpośredni wtrysk paliwa, układ zmiany skoku zaworu dolotowego (zastępuje tradycyjną przepustnicę) oraz jedną turbosprężarkę twin-scroll.

Moc maksymalna jednostki napędowej to 306 KM przy 5800-6000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm w przedziale od 1200 do 5000 obr./min. Napęd realizowany jest przez tylne koła lub przez obie osie, a skrzynia biegów może być manualna albo zautomatyzowana dwusprzęgłowa. W prezentowanym coupé jest napęd na tył i zwykła skrzynia przekładniowa.

Obraz

Poprzez modyfikację elektroniki Ac Schnitzer zwiększa moc silnika do 360 KM, co oznacza też, że parametry drogowe auta powinny się poprawić. Przyspieszenie seryjnego wozu do setki (z manualną skrzynią) wynosi 5,40 s. Można się spodziewać, że maszyna z mocniejszym silnikiem do 100 km/h rozpędzi się w równe 5 sekund. Czy został zdjęty ogranicznik prędkości? Tego nie wiadomo.

Tuner daje do wyboru dwa poziomy zmian w zawieszeniu. Tańsza jest wymiana samych sprężyn, co przekłada się na obniżenie maszyny o 25 mm. Drugim, droższym rozwiązaniem jest montaż w pełni regulowanego zawieszenia.

Obraz

Samą karoserię BMW pozostawiono bez jakichkolwiek zmian, założono natomiast nowe, większe felgi. Do niemieckiego wozu proponowane są dwa różne wzory obręczy w kilku kombinacjach kolorystycznych. Koła dostępne są w średnicach od 18” do 20”.

Dane techniczne

  • Typ: R6
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 360 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 120,85 KM/l (seryjny – 102,72 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 18-20”
  • Koła tylne: 18-20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,40 kg/KM (seryjny – 5,18 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1825 mm
  • Rozstaw osi: 2810 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: Ac Schnitzer

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)