Test: Mazda MX-5 z Kinematic Posture Control. Jak to działa?

Mazda MX-5 to jeden z ulubionych samochodów entuzjastów motoryzacji, uwielbiany za styl i lekkość prowadzenia. W nowym roku modelowym Mazda jeszcze bardziej dopracowała pracę zawieszenia za pomocą ciekawej sztuczki. Jakiej?

Mazda MX-5 z KPC – test wideo

Tym razem przyglądamy się nowemu rozwiązaniu Mazdy. MX-5 to uwielbiany przez wszystkich roadster, który ma wszystko to, by cieszyć kierowcę, a jednocześnie nie trzeba rozbijać banku, żeby ją kupić.

Jest lekki, wystarczająco mocny, ma swój styl i genialne prowadzenie. Japończycy mają jednak to do siebie, że jeśli mogą coś udoskonalić, to robią to.

Wchodzący na rynek rok modelowy 2022 jest wyposażony w nowy system – Kinematic Posture Control. To bardzo sprytny sposób na poprawę pewności prowadzenia przez ograniczenie przechyłów nadwozia w zakrętach. Zmiany są bowiem wyczuwalne, ale nie dodano tu żadnego nowego elementu. Wszystko opiera się na prostej zasadzie ustawienia geometrii i wykorzystania hamulców do kontroli ruchu kół na tylnej osi.

Jak to działa w praktyce? Zobaczcie wide.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: BMW iX3 wygląda jak odgrzewany kotlet, ale w normalności tkwi jego siła Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E GT to elektryk all in one. Jak spisał się w trasie przez pół Polski? Ford Grand C-Max 1.6 TDCi Titanium - Twój najlepszy przyjaciel [test autokult.pl] Chevrolet Malibu 2,0D LTZ - trudne zadanie [test autokult.pl] Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Hybrid - jego pozycja jest niezagrożona Pierwsza jazda: Lamborghini Huracán STO. W końcu odegrali się na Enzo Ferrarim Fiat Bravo 1,6 Multijet Emotion - dla młodych z rozsądkiem [test autokult.pl] Porsche 718 Boxster GTS: największy problem to nie 4 cylindry Seat León 1,4 TSI 140 KM Style – test Test: Renault Master brygadowy z paką, skrzynią i żurawiem. Brakuje tylko prysznica, sauny i toalety Test: Smart EQ Fortwo Cabrio, czyli nowoczesny sposób na przestarzały pomysł Piękniś okazuje się twardzielem: Range Rover Velar w teście na polskich drogach

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące