Test wideo: Honda CR-V – wymyślanie koła na nowo

Kiedy myślisz o japońskim hybrydowym SUV-ie, prawdopodobnie masz przed oczami Toyotę RAV4. Jest jednak na rynku drugi, teoretycznie bardzo podobny samochód – Honda CR-V Hybrid, w którym w dodatku hybryda została stworzona według zupełnie innej koncepcji, niż Toyota. Tylko, czy "inna", znaczy lepsza od Toyoty?

Honda CR-V Hybrid – test wideo

Honda CR-V w wersji hybrydowej na pierwszy rzut oka wydaje się bardzo podobna do innego japońskiego SUV-a – Toyoty RAV4. Obie są hybrydami z napędem na cztery koła, których nie podłączymy do gniazdka, bo ładują się automatycznie, podczas jazdy.

Honda podeszła jednak do tematu zupełnie inaczej, niż Toyota i zastosowała ciekawe rozwiązania, tworząc między innymi układ przeniesienia napędu bez… skrzyni biegów!

Działanie skrzyni jest tu realizowane przez zestaw silników elektrycznych, które mogą nawet zapewnić bezpośrednie, sztywne połączenie kół z silnikiem spalinowym.

Po co to wszystko? Żeby w przeciwieństwie do innych hybryd obniżyć zużycie paliwa także podczas jazdy poza drogami miejskimi. Tylko, w jakim stopniu teoria pokrywa się tu z praktyką?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Porsche Macan S: to auto naprawdę nie potrzebuje liftingu Szybko, szybciej, Ford Fiesta ST [test autokult.pl] Test: SsangYong Tivoli Grand - tu nie ma miejsca na błędy Mercedes GLB to chyba pierwszy kompaktowy SUV, który naprawdę mi się podoba Test: Przejechałem się Alfą Romeo 33 z silnikiem boxer i zapomniałem, jak się nazywam Test: Range Rover Evoque D200 – dla tych, którzy są znudzeni niemiecką dominacją w segmencie 3 dni na serpentynach. Dzień pierwszy: Lexus LC500 Škoda Fabia Combi w wersji Drive: czy zachęca do jazdy? Audi S8 plus - szybszy niż rozsądek Iveco Daily Furgon 35S21V 3,0 205 HPi (2014) - test Ile nowości znajdziemy w odświeżonym Oplu Zafirze? Test: Citroën e-Berlingo M, czyli tak wygląda wzorowy strzał w kolano

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mazda CX-60 – ponad 3 litry pod maską. Tym razem nic nie tracimy! Pierwsza jazda: BMW iX M60 – jeszcze szybciej, jeszcze wygodniej Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Test: Peugeot e-2008, czyli duże "nie chcę, ale muszę" Test: Jeep Wrangler 4xe – najmocniejszy, najszybszy, najoszczędniejszy Test: Peugeot 308 SW – Francuzi potrafią słuchać, ale to kosztuje Porównanie: BMW M5 CS vs Audi RS e-tron GT. Wielkie starcie V8 i elektryczności na torze Test: Nissan Qashqai – uczył się przez 14 lat Test: Skoda Octavia vs Skoda Octavia – ile warta jest instalacja elektryczna?