Jakiej firmy jest audio w twoim aucie? Prawdopodobnie Samsunga

Pewnie się z tym nie zgadzasz, bo w twoim samochodzie widzisz logo JBL, jeśli masz Toyotę, MarkLevinson, jeśli jeździsz Lexusem, albo Bang & Olufsen – bo tak jest w Audi. Ale idąc od nitki do kłębka, okazuje się, że kłębkiem tym jest Samsung.

Bowers & Wilkins to jedna z niewielu firm, o której nie można powiedzieć, że należy do Samsunga
Bowers & Wilkins to jedna z niewielu firm, o której nie można powiedzieć, że należy do Samsunga
Źródło zdjęć: © fot. Filip Blank
Marcin Łobodziński

A tak naprawdę kłębkiem jest Harman Kardon, a Samsung to rolka, na którą go nawinięto. Już bez przenośni – Harman International Industries to firma produkująca sprzęty audio nie tylko do samochodów. I nie tylko marki Harman Kardon. Natomiast sama firma jest spółką zależną należącą do Samsunga.

A to oznacza, że do Samsunga należą takie marki jak:

  • Harman Kardon
  • Bang & Olufsen
  • MarkLevinson Audio Systems
  • Becker
  • Infinity
  • JBL
  • Lexicon
  • Revel

Harman International Industries należy do Samsunga od 2017 r., więc w starszych autach nie można mówić o zależności od Samsunga, lecz jedynie od samego Harmana. Warto tu jednak podkreślić, że zależność konkretnych marek nie oznacza, że wszystko to jest to samo.

A jak z innymi markami, które spotykamy w samochodach? Przykładowo Bose, z którą związane są m.in. Mazda czy Nissan, jest firmą niezależną i nie ma nic wspólnego z koreańskim producentem – jest amerykańska.

Nagłośnienie Alpine, które tak dobrze radzi sobie w Jeepie, jest pochodzenia japońskiego. Jednak najnowszy Wagoneer został uzbrojony w sprzęt amerykańskiego, niezależnego McIntosha.

Burmester znany z nagłośnienia w samochodach Mercedesa i Porsche jest producentem Niemieckim, również niezależnym. Dynaudio związane dawniej m.in. z Volvo czy Bugatti jest duńskie i również niezależne od podobnych producentów. Obecnie samochody Volvo, ale też BMW, w wersjach premium są nagłaśniane przez angielską firmę Bowers & Wilkins, również niezależnego producenta.

Marcin Łobodziński, dziennikarz Autokult.pl

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)