Test: Fiat Tipo Cross - budżetowość mniej budżetowa?

Po co Fiat wprowadził Tipo? Bo miał to być budżetowy samochód, na który pozwoli sobie przeciętny Kowalski i to się doskonale sprawdziło, bo w 2020 roku w Polsce model Fiata był drugim najczęściej wybieranym samochodem segmentu C. Aktualnie podstawowe Tipo w wersji sedan, czyli tej najtańszej odmianie, kosztuje 57 200 zł, natomiast wersja Cross bez żadnych dodatków, to już wydatek na poziomie 86 700 zł. Tak więc rodzi się pytanie, czy Tipo przestało być budżetowe, czy może budżetowość w oczach producentów jest teraz mniej budżetowa?

Fiat Tipo Cross — test wideo

Wersji Cross nie da się pomylić z żadną inną odmianą Tipo. No może poza wersją City Cross, która ma być uboższą odmianą zwykłego Crossa i wyróżnia ją mniejsza liczba srebrnych dodatków, choć przepraszam, będąc prawny politycznie, wyróżnia ją mniejsza liczba dodatków w kolorze ICE oraz nieco słabsze wyposażenie. Porównując jednak odmianę Cross do zwykłego Tipo, nie da się nie dostrzec różnic.

Przede wszystkim mamy tutaj do czynienia z wyższym samochodem. Zwykły hatachback ma wysokość niecałych 150 cm. Wersja Cross to już lekko ponad 155 cm, a to wszystko przez to, że ma prześwit wynoszący 18 cm, czyli o 4 cm więcej niż w zwykłej odmianie.

Do tego w przedniej części możecie zauważyć nowy wzór grilla, wielkie logo Fiata i zderzak, który podobnie jak nadkola, progi i tylny zderzak ma sugerować, że to Tipo, z którym nie ma żartów, bo wjedzie dosłownie wszędzie. Nie łudźcie się jednak, bo to raczej samochód stworzony na wzór miejskich crossoverów niż przeprawowych terenówek. Ma być wygodniej wjechać na krawężnik i tyle. W pewnych sytuacjach nawet nie będzie wam ułatwiał życia napęd na cztery koła, bo go po prostu nie ma.

Jakie jest więc nowe Tipo i czy dużo wyższa cena ma wytłumaczenie? Zapraszam na test wideo.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Lexus RX po liftingu. W końcu doczekałem się systemu Android Auto! Test: Isuzu D-Max 1.9 LSE (2020) - szokująco dobrze zaprojektowany wóz Pierwsza jazda: Volvo XC40 P8 Recharge jest jak zwiastun filmu. Wciąga, ale najlepsze przed nami Pierwsza jazda: Citroën C3 po liftingu. Zmian jest mało, liczy się indywidualizacja Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 5 to elektryk nowej ery. Wygoda i nowoczesność przede wszystkim Fiat Doblò 2,0 MultiJet Emotion - dostawcze korzenie [test autokult.pl] Test 300-konnego hot SUV-a. Cupra Ateca przeciera szlaki dla nowej marki Test: BMW M850i Gran Coupe nie jest prawdziwym BMW. Ale pierwsza Seria 8 też nim nie była Citroën C-Elysée 1,6 VTi More Life - test, opinia, cena, spalanie Jazda Cuprą Atecą: nowa marka, nowy segment Porównanie: 20-letnie Volvo V40 vs. nowe Volvo V60. Naprawdę kiedyś było lepiej? Iveco Daily 35S15 V/P - tydzień z Superbohaterem [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto Pierwsza jazda: Fiat 500X i Tipo Hybrid – krok naprzód, który odczujesz niekoniecznie podczas jazdy Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem