Pierwsza jazda Porsche 911 Carrera GTS: najmniej znane, a najlepsze 911

Gama nowej generacji Porsche 911 kompletuje się. Jest już Carrera i najszybsze Turbo, od niedawna również kolejna odsłona kultowego GT3. Co w takim gronie może znaczyć dołączenie jednego z ostatnich brakujących puzzli, czyli 911 Carrery GTS?

Znaczy bardzo dużo. GTS to mało znana pochodna modeli Porsche, która w prawdziwym świecie okazuje się często najlepsza z nich wszystkich. Co ją wyróżnia w przypadku 911 Carrery nowej generacji?

Z zewnątrz kilka czarnych akcentów nadwozia, felgi na centralną śrubę z flagowej wersji Turbo, opcjonalnie hamulce węglowo-ceramiczne. W środku jeszcze więcej czerni, inspirowany wyścigami materiał Race-Tex i fotele z 911 GT3 (również opcjonalne). Pod maską – nieznacznie wzmocniony silnik z Carrery. Teraz generuje 480 KM, czyli tyle samo co w poprzedniej Carrerze GTS.

Jörg Bergmeister wygrał Le Mans, teraz ustawia nowe Porsche 911. Mówi mi, jak się to robi

To, że nowe Porsche 911 świetnie się prowadzą, nie jest tajemnicą. Czy zastanawialiście się jednak, jak osiąga się taki efekt? Opowiedział mi o tym…

Nie jest to na dzisiejsze czasy moc szokująca, tym bardziej wobec ambitnej ceny, która startuje od 700 tys. złotych… Co więc w tym samochodzie jest tak dobrego i czemu to akurat takie 911 warto wybrać? Sprawdzam to na włoskich drogach i nowym torze wyścigowym Francaciorta.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda BMW 2 Gran Coupe: coś dla młodszych Test długodystansowy Nissana Leafa: 5 wskazówek, które ułatwią podróż elektrykiem Jeep Wrangler JK 2.8 CRD Rubicon: ostatni test legendy Porsche 911 Carrera S (991) PDK Sport Chrono - dziedzictwo [test autokult.pl] Opel Mokka 1,4 Turbo 4x4 vs. Suzuki SX4 S-cross 1,6 DDiS 4WD - test Volkswagen Golf VI Cabrio 1,4 TSI 160 KM DSG [test] Tesla Model 3 Long Range: auto z przyszłości, które można kupić już dziś Suzuki SX4 S-cross 1,6 VVT AllGrip CVT [test] Nowe Mitsubishi L200 ze słabszym silnikiem, ale i tak lepsze od poprzednika Škoda Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 - test pierwszego dużego SUV-a czeskiej marki Toyota GR Supra: wyczekiwana premiera sprawdzona na polskich drogach Test Range Rovera Sport HST. Z nowym silnikiem wysuwa się na prowadzenie

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Pierwsza jazda: Volvo C40 - to coś więcej niż XC40 ze ściętym dachem Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Pierwsza jazda: Porsche Macan GTS po drugim liftingu - to będzie udane pożegnanie Offroad Marcina: Fiat Panda Cross - w terenie dwa cylindry to za mało Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd