Pierwsza jazda Porsche 911 Carrera GTS: najmniej znane, a najlepsze 911

Gama nowej generacji Porsche 911 kompletuje się. Jest już Carrera i najszybsze Turbo, od niedawna również kolejna odsłona kultowego GT3. Co w takim gronie może znaczyć dołączenie jednego z ostatnich brakujących puzzli, czyli 911 Carrery GTS?

Znaczy bardzo dużo. GTS to mało znana pochodna modeli Porsche, która w prawdziwym świecie okazuje się często najlepsza z nich wszystkich. Co ją wyróżnia w przypadku 911 Carrery nowej generacji?

Z zewnątrz kilka czarnych akcentów nadwozia, felgi na centralną śrubę z flagowej wersji Turbo, opcjonalnie hamulce węglowo-ceramiczne. W środku jeszcze więcej czerni, inspirowany wyścigami materiał Race-Tex i fotele z 911 GT3 (również opcjonalne). Pod maską – nieznacznie wzmocniony silnik z Carrery. Teraz generuje 480 KM, czyli tyle samo co w poprzedniej Carrerze GTS.

Jörg Bergmeister wygrał Le Mans, teraz ustawia nowe Porsche 911. Mówi mi, jak się to robi

To, że nowe Porsche 911 świetnie się prowadzą, nie jest tajemnicą. Czy zastanawialiście się jednak, jak osiąga się taki efekt? Opowiedział mi o tym…

Nie jest to na dzisiejsze czasy moc szokująca, tym bardziej wobec ambitnej ceny, która startuje od 700 tys. złotych… Co więc w tym samochodzie jest tak dobrego i czemu to akurat takie 911 warto wybrać? Sprawdzam to na włoskich drogach i nowym torze wyścigowym Francaciorta.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowe Suzuki Swift Sport to kiepski hot hatch, ale za to świetne GTi Test: Dacia Sandero TCe 100 LPG - przy cenie ok. 50 tys. zł jest nie do pobicia Subaru Forester - leśnik na służbie [test autokult.pl] Test: Volkswagen ID.3 1st vs Nissan Leaf - pierwsze takie starcie na szczycie Test: Porsche 718 Cayman GT4 to samochód ostateczny na tor i na drogę Chevrolet Cruze HB 1,8 LTZ - kompakt z ambicjami [test autokult.pl] Test wideo: Mercedes E300de – hybryda z dieslem. Połączenie idealne? Mercedes Sprinter 314 CDI: przedni napęd mu nie zaszkodził Renault Trafic: mała furgonetka do miasta. Tania, ekonomiczna i do tego mocna Seat Leon Cupra R ST: 300-konne kombi z napędem na 4 koła Pierwsza jazda: Ford Tourneo Connect – gdzieś już to grali Porsche 718 Boxster, Alpine A110S, Toyota Supra - pojedynek trzech podejść (cz. 1.)

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen California T6.1, czyli zima w kampervanie i dziesięć porsche na lodzie Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: SsangYong Korando z LPG - złoty środek? Z pozoru tak, gdyby nie jedno duże "ale" Test: Volkswagen Taigo – puchowa kurtka w Afryce?