Honda odświeża Civica Type R i dodaje do oferty dwie nowe odmiany

Honda odświeża Civica Type R i dodaje do oferty dwie nowe odmiany

Poza skromnymi modyfikacjami, Civic Type R dostępny będzie w nowych wersjach: Sport Line oraz Limited Edition
Poza skromnymi modyfikacjami, Civic Type R dostępny będzie w nowych wersjach: Sport Line oraz Limited Edition
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński
20.02.2020 09:52, aktualizacja: 22.03.2023 16:22

Honda Civic Type R po liftingu jest bardziej aerodynamiczna i ma lepiej się prowadzić. Nowością są też dwie nowe wersje auta: jedna dla szukających bardziej subtelnej stylistyki, a druga dla fanów wrażeń na torze.

Po prawie 3 latach Honda zdecydowała się przypudrować nosek i delikatnie zmienić kreacje swojego najbardziej emocjonującego kompaktu. Modyfikacji nie spotkamy pod maską – narowistego hatchbacka dalej będzie napędzał 2-litrowy benzyniak z turbo, generujący 320 KM. Inżynierowie zajęli się za to aerodynamiką, zawieszeniem oraz hamulcami.

Dzięki zwiększeniu wlotu powietrza oraz przeprojektowaniu linii zderzaka, udało się zachować oczekiwaną siłę docisku przy zwiększeniu przekroju wlotu powietrza o 13 proc., dzięki czemu przy torowym szaleństwie jednostka będzie lepiej chłodzona. Z przodu zmian doczekał się także reflektory oraz światła przeciwmgielne.

Większy wlot, inne reflektory i zderzak - oto główne zmiany zewnętrzne
Większy wlot, inne reflektory i zderzak - oto główne zmiany zewnętrzne© fot. mat. prasowe

Honda skupiła się głównie na wyostrzeniu prowadzenia Civica Type R. Modernizacji poddano układ hamulcowy, który poza nowymi elementami został odchudzony o 2,5 kg, dzięki czemu zmniejszono masę nieresorowaną. Niektóre elementy stalowo-gumowe zostały usztywnione, a oprogramowanie sterujące adaptacyjnymi amortyzatorami szybciej zareaguje na panujące warunki.

W środku zaś zastosowano nową kierownicę obszytą Alcantarą oraz gałkę zmiany biegów. Dla wyostrzenia zmysłów Honda dodała system aktywnej kontroli dźwięki, którego zadaniem będzie podbicie brzmienia silnika za pomocą głośników. Choć osobiście wolałbym zmodyfikowany wydech, w obecnych czasach musimy zadowolić się wypocinami inżynierów dźwięku.

Nowa kierownica i gałka zmiany biegów - zmiany wewnątrz również są raczej subtelne
Nowa kierownica i gałka zmiany biegów - zmiany wewnątrz również są raczej subtelne© fot. mat. prasowe

Kolejną nowinką technologiczną jest nowy rejestrator danych o nazwie Honda LogR. Dzięki niemu rejestrowane będą najróżniejsze parametry jazdy, dzięki którym kierowca będzie mógł udoskonalać swoje umiejętności i bić kolejne rekordy okrążeni na torze. System będzie składał się z trzech funkcji: monitora osiągów, trybu rejestracji parametrów oraz trybu automatycznej oceny.

Sport Line i Limited Edition - jak woda i ogień

Honda Civic Type R Sport Line jest odpowiedzią dla osób, które chcą korzystać z rozwiązań japońskich inżynierów, ale pragną mniej rzucać się w oczy. Ta wersja wyróżnia się przede wszystkim skromniejszym tylnym spojlerem, nowymi, 19-calowymi felgami, dodatkowymi materiałami w bagażniku, redukującymi hałas i wibracje oraz obszytą gałką zmiany biegów.

Honda debiutuje z nowymi wersjami Civica Type R - Sport Line i Limited Edition
Honda debiutuje z nowymi wersjami Civica Type R - Sport Line i Limited Edition© fot. mat. prasowe

Z kolei Civic Type R Limited Edition jest przeciwieństwem wersji Sport Line. Został stworzony dla torowych wyjadaczy, dla których każda setna sekundy mniej jest równie ważna co oddech. Jak sama nazwa wskazuje, samochód będzie limitowany, a do Europy trafi zaledwie 100 egzemplarzy.

Samochód otrzyma 20-calowe, kute felgi od BBS-a, nieco zmienione amortyzatory oraz zoptymalizowany układ kierowniczy. Poza obręczami, z zewnątrz Limited Edition wyróżniać się będzie także żółtym lakierem Sunlight Yellow oraz ciemną, chromowaną plakietką z nazwą modelu.

Brak klimy, systemu multimedialnego oraz nieco mniej wygłuszenia - dzięki temu udało się obniżyć masę o 47 kg
Brak klimy, systemu multimedialnego oraz nieco mniej wygłuszenia - dzięki temu udało się obniżyć masę o 47 kg© fot. mat. prasowe

Aby podkreślić torowy charakter auta, zrezygnowano m.in. z klimatyzacji oraz systemu multimedialnego. Zaoszczędzono także na materiałach wygłuszających, a cały proces odchudzania zaowocował obniżoną o 47 kg masą. Oczywiście nie zapomniano także o odpowiednich tabliczkach znamionowych.

O ile zwykła Honda Civic Type R pojawi się w sprzedaży już w maju, tak nowe odmiany zadebiutują w salonach dopiero latem. Ceny nie zostały jeszcze podane.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)