Najszybciej i najwolniej sprzedające się auta. Różnice potrafią być znaczące

Najszybciej i najwolniej sprzedające się auta. Różnice potrafią być znaczące

Volkswagen Golf jest typowym średniakiem - Także jeśli chodzi o czas oczekiwania na klienta.
Volkswagen Golf jest typowym średniakiem - Także jeśli chodzi o czas oczekiwania na klienta.
Źródło zdjęć: © AAA Auto
Aleksander Ruciński
18.09.2019 11:40, aktualizacja: 22.03.2023 18:03

Klienci decydujący się na samochody używane zazwyczaj wybierają sprawdzone, popularne modele. Sprzedając takie auto, możemy być niemal pewni, że nie będziemy długo czekać na potencjalnego chętnego. Potwierdzają to najnowsze statystyki sieci AAA Auto, zajmującej się obrotem samochodami używanymi w całej Europie.

Jedne modele sprzedają się szybciej, inne dłużej - to rzecz oczywista. Zaskakujące mogą być jednak nawet dwukrotne różnice pomiędzy poszczególnymi propozycjami. Z analiz AAA Auto wynika, że zdecydowanie najszybciej sprzedają się proste, małe i relatywnie tanie samochody popularnych marek. Znacznie trudniej natomiast pozbyć się pojazdów luksusowych, dużych SUV-ów i aut dostawczych.

Według przeprowadzonych badań, sprzedając auto w Polsce, na nowego właściciela poczekamy średnio 42 dni. W tym okresie mieszczą się popularne modele takie jak Volkswagen Golf, Toyota Avensis, czy Fiat 500. W krótszym czasie - około 30 dni - pozbędziemy się natomiast Peugeota 206, Renault Thalii, Fiata Punto i Seata Cordoba. Najszybciej sprzedającym się samochodem jest natomiast tani Fiat Seicento, który zmienia właściciela maksymalnie po 30 dniach.

W gorszej sytuacji są posiadacze pojazdów mniej popularnych, droższych w zakupie i utrzymaniu. Przykładem może być BMW Serii 6, Mercedes klasy S, czy Porsche Cayenne, które sprzedają się średnio po około 60 dniach od wystawienia. Jeszcze trudniej pozbyć się aut dostawczych, które cechuje mniej wszechstronny charakter wpływający na zainteresowanie klientów. Volkswagen Crafter, czy Opel Movano czekają na chętnego nawet 70 dni.

Liczba dni: 30-35

Peugeot 206, Fiat Punto, Fiat Panda, Toyota Yaris, Hyundai ix35, Dacia Duster, Peugeot 307, Renault Clio, Opel Vectra, VW Polo

36-39

Skoda Fabia, Opel Corsa, Renault Scenic, Nissan Micra, Citroen C3, Seat Ibiza, Ford Fiesta, Mazda 3, Renault Megane, Renault Laguna, Peugeot 207, Opel Astra, Kia Ceed, Toyota Corolla, Kia Sportage, Hyundai i30, Audi A4, Opel Zafira, Honda Civic, Ford Focus, Toyota Auris, Opel Meriva, Ford Mondeo, Audi A3

40-42

Nissan Qashqai, Toyota RAV 4, Volkswagen Passat, Skoda Octavia, Mazda 6, Volkswagen Touran, Toyota Avensis, Volkswagen Golf

43-45

Seat Leon, BMW 3, Peugeot 308, Opel Insignia, BMW 1, Audi A6

46-49

Volkswagen Tiguan, BMW X3, Jeep Grand Cherokee, Volvo V60, BMW 5, Mercedes C, Mercedes CLA, Volkswagen Transporter

50-55

Opel Combo, BMW X5, Audi A5, Volkswagen Touareg, Mercedes E, Audi Q5, BMW X1, Citroen Jumper, Volkswagen Caddy, Mercedes Vito, Peugeot Boxer, Renault Master

56-59

Fiat Ducato, Audi Q7, Mercedes Sprinter, Iveco Daily, Ford Transit Custom

60-65

Suzuki Vitara, Porsche Cayenne, BMW 6, Mercedes S, BMW 4, Land Rover Range Rover Sport, Volkswagen Multivan, Jaguar XF

66 i więcej

Porsche Panamera, Opel Movano, Mercedes GLE, Volkswagen Crafter

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)