Jesteśmy na Geneva Motor Show. Bierzcie telefony w dłonie - zabieramy was ze sobą

Targi samochodowe to relikt skazany na powolną śmierć? Stań pośrodku ogromnych hal Palexpo w Genewie i powiedz to na głos. Tu perspektywa się zmienia. Przez 10 dni ponad 600 tys. osób przyjdzie zobaczyć blisko 1000 aut. Największy serwis motoryzacyjny w Polsce zabiera was na najważniejszy salon samochodowy w Europie!

3,7 mln – tyle osób według Gemius/PBI czytało Autokult w styczniu, czyniąc nasz serwis największym w Polsce. To dla was nie zwalniamy nawet na moment. W toku mamy plebiscyt na Samochód Roku Wirtualnej Polski. Za pasem Poznań Motor Show – największe targi samochodowe w Polsce, na których będziemy ze swoim stoiskiem. Jednocześnie wraz z nadejściem początku marca, jak co roku, ruszyliśmy do Genewy. Co pokażemy wam tym razem?

Jak zawsze wyselekcjonujemy najważniejsze premiery, ale nie pominiemy też tych małych smaczków, które chociaż dla masowego konsumenta mogą nie mieć znaczenia, to dla kogoś z benzyną we krwi są najmocniejszym paliwem. W tym roku Geneva International Motor Show nie zawodzi pod względem premier. A podobno "targi się kończą".

No właśnie – sami to dostrzegamy. Internet zmienił horyzont nie tylko mediów, przez ostatnie dwie dekady poruszając się jak buldożer, rozjeżdżając wszystko, co się nie przystosowało do nowych form przekazu i nowych wymagań odbiorców. Po drodze ten buldożer zahaczył też o przyległości owych mediów, w tym imprezy takie jak targi samochodowe. Wielu producentów wycofuje się z części z nich. W tym roku w Genewie nie zobaczymy między innymi Forda, Hyundaia, Opla, Jaguara i Volvo (Szwedów reprezentuje Polestar). Moim zdaniem nie oznacza to jednak całkowitej śmierci targów i tu, na miejscu, nietrudno poczuć, że do tego faktycznie raczej nie dojdzie.

Uważam, że część imprez ulegnie marginalizacji. Frankfurt czy Paryż, czyli jesienne targi europejskie, już teraz są pomijane przez szerokie grono producentów. Reprezentacje mają tylko w postaci lokalnych importerów lub dilerów. Na horyzoncie pozostaną w kalendarzu tylko jedne, najpoważniejsze targi w roku per kontynent i jedne lokalne – krajowe. W Europie bez wątpienia będzie to Genewa.

Geneva Motor Show 2019

Kiedy?

Salon samochodowy w Genewie jest otwarty dla zwiedzających w dniach 7–17 marca.

Cena wejściówek na GIMS2019:

Dorośli od 16 lat: 16 CHF
Dzieci od 6 lat: 9 CHF
Grupy min. 20 osób: 11 CHF od osoby

Jak dotrzeć na miejsce?

Najszybszym połączeniem z Polski jest połączenie lotnicze.
Dojazd samochodem w zależności od regionu, z którego jedziesz, powinien zająć do kilkunastu godzin.
Szczegóły na stronie organizatora.

Co przyniesie tegoroczny szwajcarski salon samochodowy? Wszystkiego nie wiem – niektórzy producenci zachowują najmocniejsze premiery w tajemnicy do końca, bez wcześniejszego zapowiadania ich przez 2 miesiące w internecie. Liczę więc po cichu na kilka mocnych niespodzianek (Alfa Romeo, nie zawiedź mnie).

Na liście mocarnych pewniaków, które koniecznie musicie zobaczyć, są z pewnością solidne strzały z niemieckich stajni: Audi e-tron GT – bliźniak Porsche Taycana, nowe BMW-nie-dało-się-zrobić-większego-grilla-7. Bez wątpienia pokażemy wam też Cuprę Formentor, czyli pierwszy samodzielny model sportowej marki, która właśnie wyfruwa spod skrzydeł Seata. Odwiedzimy też Ferrari, gdzie czeka na was najmocniejsze V8 w historii drogowych modeli tej marki, napędzające spektakularne F8 Tributo. Fiat zaprezentuje z kolei (tak, zgadliście) specjalne wersje całej rodziny Pięćsetek – to przed Genewą można pisać z pewnością równą tej, że Mitsubishi pokaże jakiegoś koncepcyjnego SUV-a.

Nowe BMW 7

Zobacz również: WP kontra auto: VOLVO XC90

Jeep zaprezentuje – uwaga – hybrydę. Oprócz tego pojawi się też Cherokee Trailhawk. Z kolei do Lamborghini pójdziemy obejrzeć Huracana Evo.

Planujemy tez odwiedzić stoisko Mercedesa. Tutaj oprócz około miliarda nowych wersji i modeli (mam wrażenie, że co roku Merc pokazuje jakąś niemożliwą do ogarnięcia liczbę nowości), musimy wyjść na spotkanie modelowi S65. To będzie minuta ciszy na uczczenie pamięci odchodzącej na spoczynek jednostki V12.

Mercedes-AMG S 65 Final Edition pojedzie 300 km/h. Ostatni z V12 pod maską

W imię downsizingu nawet luksusowe limuzyny najwyższej klasy będą napędzane coraz mniejszymi silnikami oraz hybrydami. W Genewie widzieliśmy…

Mitsubishi pokaże facelifting ASX-a, ale taki z prawdziwego zdarzenia, z dużą liczbą zmian i… tak, dobrze zgadłem wyżej – koncepcyjnego SUV-a. Na stoisku Peugeota zajrzymy do nowego 208. Wartą zobaczenia premierą ma tu być także bardzo szybka, hybrydowa odmiana 508.

Powoli zbliżamy się do końca alfabetu. Tutaj czekają na nas Skoda ze Scalą, Kamikiem i nowym, elektrycznym konceptem. Spekuluje się też, że Volkswagen zaprezentuje nowego Golfa. No i Toyota – Japończycy z pewnością przyprowadzą nową Suprę – w końcu do Genewy nie mają z Monachium daleko*.

Geneva International Motor Show 2019 zapowiada się świetnie. Ta krótka lista to tylko część premier, która czeka na nas na miejscu, a na was na Autokult.pl. Jeśli chcecie być na bieżąco, bierzcie telefony i śledźcie nasz redakcyjny instagram, jak również konta ekipy obecnej na miejscu: mój, Mateusza Żuchowskiego i Mateusza Lubczańskiego. Będziemy wam serwować mnóstwo instastory. Więcej znajdziecie też na naszym fanpage'u na Facebooku.

*Supra jest modelem spokrewnionym konstrukcyjnie z nowym BMW Z4, Monachium to siedziba BMW, a to był żart, po którym zostaniemy wykreśleni z listy redakcji zaproszonych na prezentację Supry. Oby nie.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

14-latek w kradzionym Subaru zderzył się z Lamborghini Urusem Mercedes-Benz SL - pierwsza zapowiedź liftingu Robert Kubica wyszedł ze szpitala FPV Falcon GT F - na pożegnanie Volvo odświeża modele S60 i XC60 - najnowsze zdjęcia szpiegowskie 80% wzrost sprzedaży, czyli już po kryzysie? 41. Rajd Świdnicki-KRAUSE - sezon otwarty [RSMP 2013] Rowery Škody - powrót do korzeni? Ford Focus 1.0 EcoBoost z fabryczną instalacją LPG. Czy to się opłaca? Mercedesem SLS AMG w Goodwood [wideo] Maniak Quake'a wygrał Shelby GT500 Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu

Popularne w tym tygodniu:

Mercedes-Maybach Klasy S wjeżdża na rynek. 5,5 m popisu luksusu i innowacji Mazda zapowiedziała 6-cylindrówkę. Może mieć nawet 350 KM Zimowe paliwo na stacjach od 16 listopada. Co oferują najwięksi gracze? Kia Carnival Hi Limousine przewiezie w luksusie aż 7 osób, a do tego ma V6 pod maską Lamborghini nie miało szans. Biała skoda z Rosji była o wiele szybsza Ford Mustang Eleanor może być twój. Jedna sztuka znalazła się w Niemczech Maserati MC20 i MC12 z wizytą w Polsce. W grudniu będzie je można zobaczyć w Katowicach Rząd wraca do przepisów o pieszych. Idą zmiany w pierwszeństwie Bak był dziurawy. Właściciel audi włożył więc do auta kanister Bez mandatu za wymianę opon podczas pandemii. Jest stanowisko ministerstwa Zakaz używania komórek na przejściach, koniec z "siedzeniem na zderzaku". Nadchodzą duże zmiany Dwayne Johnson miał zagrać w porsche taycanie, ale nie zmieścił się do niego