Jesteśmy na Geneva Motor Show. Bierzcie telefony w dłonie - zabieramy was ze sobą

Targi samochodowe to relikt skazany na powolną śmierć? Stań pośrodku ogromnych hal Palexpo w Genewie i powiedz to na głos. Tu perspektywa się zmienia. Przez 10 dni ponad 600 tys. osób przyjdzie zobaczyć blisko 1000 aut. Największy serwis motoryzacyjny w Polsce zabiera was na najważniejszy salon samochodowy w Europie!

3,7 mln – tyle osób według Gemius/PBI czytało Autokult w styczniu, czyniąc nasz serwis największym w Polsce. To dla was nie zwalniamy nawet na moment. W toku mamy plebiscyt na Samochód Roku Wirtualnej Polski. Za pasem Poznań Motor Show – największe targi samochodowe w Polsce, na których będziemy ze swoim stoiskiem. Jednocześnie wraz z nadejściem początku marca, jak co roku, ruszyliśmy do Genewy. Co pokażemy wam tym razem?

Jak zawsze wyselekcjonujemy najważniejsze premiery, ale nie pominiemy też tych małych smaczków, które chociaż dla masowego konsumenta mogą nie mieć znaczenia, to dla kogoś z benzyną we krwi są najmocniejszym paliwem. W tym roku Geneva International Motor Show nie zawodzi pod względem premier. A podobno "targi się kończą".

No właśnie – sami to dostrzegamy. Internet zmienił horyzont nie tylko mediów, przez ostatnie dwie dekady poruszając się jak buldożer, rozjeżdżając wszystko, co się nie przystosowało do nowych form przekazu i nowych wymagań odbiorców. Po drodze ten buldożer zahaczył też o przyległości owych mediów, w tym imprezy takie jak targi samochodowe. Wielu producentów wycofuje się z części z nich. W tym roku w Genewie nie zobaczymy między innymi Forda, Hyundaia, Opla, Jaguara i Volvo (Szwedów reprezentuje Polestar). Moim zdaniem nie oznacza to jednak całkowitej śmierci targów i tu, na miejscu, nietrudno poczuć, że do tego faktycznie raczej nie dojdzie.

Uważam, że część imprez ulegnie marginalizacji. Frankfurt czy Paryż, czyli jesienne targi europejskie, już teraz są pomijane przez szerokie grono producentów. Reprezentacje mają tylko w postaci lokalnych importerów lub dilerów. Na horyzoncie pozostaną w kalendarzu tylko jedne, najpoważniejsze targi w roku per kontynent i jedne lokalne – krajowe. W Europie bez wątpienia będzie to Genewa.

Geneva Motor Show 2019

Kiedy?

Salon samochodowy w Genewie jest otwarty dla zwiedzających w dniach 7–17 marca.

Cena wejściówek na GIMS2019:

Dorośli od 16 lat: 16 CHF
Dzieci od 6 lat: 9 CHF
Grupy min. 20 osób: 11 CHF od osoby

Jak dotrzeć na miejsce?

Najszybszym połączeniem z Polski jest połączenie lotnicze.
Dojazd samochodem w zależności od regionu, z którego jedziesz, powinien zająć do kilkunastu godzin.
Szczegóły na stronie organizatora.

Co przyniesie tegoroczny szwajcarski salon samochodowy? Wszystkiego nie wiem – niektórzy producenci zachowują najmocniejsze premiery w tajemnicy do końca, bez wcześniejszego zapowiadania ich przez 2 miesiące w internecie. Liczę więc po cichu na kilka mocnych niespodzianek (Alfa Romeo, nie zawiedź mnie).

Na liście mocarnych pewniaków, które koniecznie musicie zobaczyć, są z pewnością solidne strzały z niemieckich stajni: Audi e-tron GT – bliźniak Porsche Taycana, nowe BMW-nie-dało-się-zrobić-większego-grilla-7. Bez wątpienia pokażemy wam też Cuprę Formentor, czyli pierwszy samodzielny model sportowej marki, która właśnie wyfruwa spod skrzydeł Seata. Odwiedzimy też Ferrari, gdzie czeka na was najmocniejsze V8 w historii drogowych modeli tej marki, napędzające spektakularne F8 Tributo. Fiat zaprezentuje z kolei (tak, zgadliście) specjalne wersje całej rodziny Pięćsetek – to przed Genewą można pisać z pewnością równą tej, że Mitsubishi pokaże jakiegoś koncepcyjnego SUV-a.

Nowe BMW 7

Zobacz również: Volvo V60 (2018) - premiera

Jeep zaprezentuje – uwaga – hybrydę. Oprócz tego pojawi się też Cherokee Trailhawk. Z kolei do Lamborghini pójdziemy obejrzeć Huracana Evo.

Planujemy tez odwiedzić stoisko Mercedesa. Tutaj oprócz około miliarda nowych wersji i modeli (mam wrażenie, że co roku Merc pokazuje jakąś niemożliwą do ogarnięcia liczbę nowości), musimy wyjść na spotkanie modelowi S65. To będzie minuta ciszy na uczczenie pamięci odchodzącej na spoczynek jednostki V12.

Mercedes-AMG S 65 Final Edition pojedzie 300 km/h. Ostatni z V12 pod maską

W imię downsizingu nawet luksusowe limuzyny najwyższej klasy będą napędzane coraz mniejszymi silnikami oraz hybrydami. W Genewie widzieliśmy…

Mitsubishi pokaże facelifting ASX-a, ale taki z prawdziwego zdarzenia, z dużą liczbą zmian i… tak, dobrze zgadłem wyżej – koncepcyjnego SUV-a. Na stoisku Peugeota zajrzymy do nowego 208. Wartą zobaczenia premierą ma tu być także bardzo szybka, hybrydowa odmiana 508.

Powoli zbliżamy się do końca alfabetu. Tutaj czekają na nas Skoda ze Scalą, Kamikiem i nowym, elektrycznym konceptem. Spekuluje się też, że Volkswagen zaprezentuje nowego Golfa. No i Toyota – Japończycy z pewnością przyprowadzą nową Suprę – w końcu do Genewy nie mają z Monachium daleko*.

Geneva International Motor Show 2019 zapowiada się świetnie. Ta krótka lista to tylko część premier, która czeka na nas na miejscu, a na was na Autokult.pl. Jeśli chcecie być na bieżąco, bierzcie telefony i śledźcie nasz redakcyjny instagram, jak również konta ekipy obecnej na miejscu: mój, Mateusza Żuchowskiego i Mateusza Lubczańskiego. Będziemy wam serwować mnóstwo instastory. Więcej znajdziecie też na naszym fanpage'u na Facebooku.

*Supra jest modelem spokrewnionym konstrukcyjnie z nowym BMW Z4, Monachium to siedziba BMW, a to był żart, po którym zostaniemy wykreśleni z listy redakcji zaproszonych na prezentację Supry. Oby nie.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz CEP przygotowywana na profesjonalną rejestrację. Termin zostanie dotrzymany Mercedes-AMG S 65 Final Edition pojedzie 300 km/h. Ostatni z V12 pod maską Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Wlał 5 litrów wody do układu wydechowego. Silnik odpalił, ale nie róbcie tego w domu Motoryzacyjne mity, w które wciąż wierzymy. Lepiej poznać prawdę Car of the Year 2019 - znamy zwycięzcę! Rolls-Royce będzie trzymał się V12 tak długo, jak to możliwe Audi e-tron wycenione. Kosztuje mniej od Jaguara I-Pace'a Najpopularniejsze samochody w 2018 i 1999 r. Zaszły epokowe zmiany Mercedes GLC dostaje 48-woltową instalację. Nowe silniki i systemy wsparcia Samochody Volvo od 2020 roku nie pojadą szybciej niż 180 km/h Poseł chce obniżek kar za brak OC. Tylko dla części kierowców Nowe prawa jazdy bez adresu. Zmiana, na którą czekali kierowcy Znamy datę premiery i pierwsze dane Tesli Modelu Y Najnowszy Range Rover Sentinel jak czołg. Nie zatrzyma go TNT i kałasznikow Mercedes-AMG GT R Roadster. Z otwartym dachem na tor Oszuści podają się za Otomoto. Żądają kilku groszy, ściągają tysiące Likwidacja salonów Tesli zrobi z Modelu 3 tanie auto. Przed nami samochodowy Ragnarök Seat el-Born już oficjalnie. Hiszpanie też mają swojego "elektryka" Lawinowy wzrost liczby filmów przesyłanych policji. To dobra tendencja Elektryczna konkurencja robi się ciekawa. Porównujemy Teslę 3, Polestara 2 i Jaguara I-Pace Ford Mustang Mach 1 spędził w garażu 4 dekady. Szuka nowego właściciela UE chce zmian dla kierowców samochodów dostawczych. Będzie większa kontrola

Popularne w tym tygodniu:

Polak zrobił replikę Mercedesa SLS, która tak naprawdę jest rowerem Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz Mopar zrobił siedmiolitrowy silnik o mocy 1000 KM. Wyprzedał się w dwa dni Kary za "kręcenie" liczników od 25 maja. Pozostałe przepisy wejdą w życie później Prowadził pod wpływem alkoholu. Stracił wszystkie kategorie prawa jazdy Polski Triggo wyjeżdża na ulice. W 2020 r. ma trafić do produkcji Nie żyje Niki Lauda. Miał 70 lat Plan Morawieckiego nie wypali. Polska w elektrycznym ogonie Europy Łapał wyciekający olej do brytfanny. Ciekawa kontrola Inspekcji Transportu Drogowego Jaki downsizing? Mazda stworzy duży silnik sześciocylindrowy CEP przygotowywana na profesjonalną rejestrację. Termin zostanie dotrzymany Kierowcy bez uprawnień przyjechali na komendę. Chcieli odebrać auto