Magneti Marelli sprzedane. Firma działa też Polsce
W Fiat Chrysler Automobiles czas na zmiany. Stery po Sergio Marchionne przejął Mike Manley, który szykuje restrukturyzację koncernu. Sprzedaż Magneti Marelli to pierwszy krok zaawansowanego planu.
Mike Manley po przejęciu kontroli nad koncernem FCA wziął się ostro do pracy. Najpierw wyznaczył Jeepa jako finansowego konia pociągowego, który odnotowuje coraz lepsze wyniki sprzedaży. Teraz pozbywa się firmy Magneti Marelli, która produkuje komponenty do samochodów rozmaitych producentów.
Informacja jest tym ważniejsza, że Magneti Marelli ma w Polsce 5 zakładów, centrum szkoleniowe oraz zatrudnia ponad 3 tys. osób. Tylko tutaj zakres produkcji obejmuje szeroki wachlarz elementów samochodów – od lamp i reflektorów, przez układy wydechowe, deski rozdzielcze, zbiorniki paliwa czy zderzaki – do elementów zawieszenia i amortyzatorów. Trafiają one nie tylko do Fiatów, ale i Jeepa Renegade, Maserati Levante czy pojazdów dostawczych. Nie wiadomo, jaka jest przyszłość polskich komórek.
Za 6,2 mld euro firmę kupił fundusz KKR&Co Calsonic Kancsei, który zmieni nazwę na Magneti Marelli CK Holdings. Ta kwota była dla FCA znacznie pewniejsza niż pieniądze uzyskane z wejścia na giełdę.
Włosi zastrzegli sobie wieloletnie dostawy elementów oraz zatrzymanie produkcji na miejscu, we Włoszech. Umowa zostanie wykonana w ciągu najbliższych 6 miesięcy, wówczas Magneti Marelli CK Holdings będzie siódmym największym producentem części na świecie.