Czy BMW ma się czym chwalić? Oto nowe X4

Dobra wiadomość: BMW X4 zostało wycofane z produkcji. Zła wiadomość jest z kolei taka, że pojawiła się jego najnowsza generacja. Auto jest większe, szybsze, nowocześniejsze oraz tak samo dyskusyjne stylistycznie.

BMW X4 z tej perspektywy jeszcze jest do zaakceptowania

BMW X4 z tej perspektywy jeszcze jest do zaakceptowania (mat. prasowe)

Sens istnienia BMW X4 jest dla mnie nieodgadniętą zagadką. O ile jestem jeszcze w stanie zrozumieć chęć zakupu BMW X3, to wybór wersji "coupe" nie ma sensu. Opadający dach nie tylko zmniejsza bagażnik czy miejsce nad głową z tyłu, ale i sprawia, że całe auto wygląda nieproporcjonalnie. Najwyraźniej jednak znajduję się w mniejszości, bowiem BMW przygotowało nowe X4 od podstaw. A skoro to zrobiło, auto musi się całkiem nieźle sprzedawać.

Nowa generacja BMW X4 osadzona jest na platformie CLAR (czyli tej wykorzystanej w serii 7, 5 czy X3). W porównaniu z dotychczasowym modelem auto jest dłuższe o nieco ponad 8 cm, szersze o 3,5 cm, a jego rozstaw osi rozciągnięto o dodatkowe 5,4 cm. Pomimo to inżynierom udało się zmniejszyć wagę nawet o 50 kg w zależności od wersji, a rozkład mas wynosi idealne 50/50.

Czy to Mercedes GLC Coupe? Nie, to nowe BMW X4

Nikt nie będzie poważnie rozpatrywał X4 w kategoriach samochodu sportowego, lecz jednostki napędowe robią wrażenie. Najsłabsze egzemplarze mają 184 KM, a auta z serii M Performance (czyli jeszcze niepełnoprawne „eMki”) napędzane są przez sześciocylindrowe motory o pojemności 3 litrów i o mocy 360 koni mechanicznych. Sprint do setki zajmie im mniej niż 5 sekund. W serii M Performance znajdziemy też diesla o mocy 326 koni mechanicznych.

Najszybsze modele to nie tylko większa moc, ale i 20-calowe felgi (opcjonalnie jeszcze większe!), sportowe hamulce M Sport oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na tylnej osi. Producent zaoferuje też adaptacyjne zawieszenie.

Zaprojektowane od nowa. Od razu widać, że to projekt BMW

Może się wydawać, że wnętrze jest przeniesione ze starszego modelu, jednak jak twierdzą przedstawiciele marki, jest to zupełnie nowy projekt. Na pokładzie znajdziemy ekran o rozmiarze 10,25 cala, powiększony o 75 proc. wyświetlacz HUD, możliwość wydawania poleceń głosem lub też gestami. Zaskoczenia nie ma za to w kwestii bezpieczeństwa, bo jest tu wszystko. Adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym, asystent parkowania i wiele innych.

BMW X4 ma konkurować między innymi z Mercedesem GLC Coupe (może dlatego jest do niego tak podobny z tyłu) oraz Jaguarem F-Pace. To tylko jeden z wielu członków rodziny X, która powiększy się w tym roku. W salonach zobaczymy też modele X2 czy X7.

Zobacz również: BMW 225xe Active Tourer - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Rolls-Royce potwierdza nazwę nowego modelu. Cullinan ma przedefiniować luksus w podróży Dowody rejestracyjne są przestarzałe. Proponujemy kilka zmian IKEA będzie im zazdrościć. Mercedes przygotował najszybszą komodę na kołach Uwaga, to nie są ćwiczenia! Toyota zdradzi coś na temat nowej Supry Nowe BMW X3 to SUV, który wygryzie serię 3. Jeździłem najmocniejszą wersją Nowa Supra pobudza wyobraźnię. Internauci prześcigają się w (fałszywych) doniesieniach To już koniec Toyoty Avensis. Na jej miejscu pojawi się nowy-stary model Czterodrzwiowy Mercedes-AMG GT na oficjalnych zdjęciach. Premiera już wkrótce LPG paliwem dla ubogich? Chyba nie, skoro znajduje się w autach za 100-200 tys. zł Uśrednione, poprawne i nudne. Kiedyś reklamy aut robiły wrażenie, dziś nudzą na śmierć Mercedes-Maybach Klasy A? To nie przyszłość, to science fiction Sprawdzili tysiące przypadkowych aut. Stan techniczny nie jest najlepszy Dilerzy aut zacierają ręce. Ponad jedna dziesiąta wyjedzie za granicę Ulepszyć wnętrze Mercedesa-AMG? Polacy to potrafią Pierwszy szkic nowego Volkswagena Touarega. Będzie miał geny Porsche Rzuć wszystko, co robisz, Stratos powraca! Pod maską 550 KM, ale nie będzie lancią Klasyczne auta są modne, więc Włosi przywrócą im blask. W ofercie alfy, lancie i fiaty Plany Morawieckiego mają się nijak do rzeczywistości. Rynek notuje rekord importu używanych aut 800 KM, 800 Nm, 800 Kg. McLaren Senna jest szybszy niż P1 GTR Kto pojedzie po mleko? Poznaliśmy datę premiery 25. sezonu "Top Gear" Najważniejsze zmiany pod maską. Oto odświeżona Skoda Fabia Peugeot 205 GTI zbyt oklepany? Wyróżnij się, kupując jego opancerzoną wersją Zakaz prowadzenia samochodu za jazdę po pijanemu rowerem. RPO staje po stronie kierowcy Najmniej kłopotliwe samochody według Warranty Direct. Częstotliwość usterek i koszty napraw

Popularne w tym tygodniu:

Polscy kierowcy są coraz bardziej świadomi. Rezygnują z opon zimowych Marki, dla których silnik jest piętą Achillesa. Zestawienie Warranty Direct Taksówkarze nie mogą się mylić. Hybrydy są jak stare mercedesy Zakaz prowadzenia samochodu za jazdę po pijanemu rowerem. RPO staje po stronie kierowcy Rzuć wszystko, co robisz, Stratos powraca! Pod maską 550 KM, ale nie będzie lancią Dowody rejestracyjne są przestarzałe. Proponujemy kilka zmian LPG paliwem dla ubogich? Chyba nie, skoro znajduje się w autach za 100-200 tys. zł To już koniec Toyoty Avensis. Na jej miejscu pojawi się nowy-stary model IKEA będzie im zazdrościć. Mercedes przygotował najszybszą komodę na kołach Do widzenia, Fordzie Focusie RS. Limitowana wersja na pożegnanie hothatcha Plany Morawieckiego mają się nijak do rzeczywistości. Rynek notuje rekord importu używanych aut Ulepszyć wnętrze Mercedesa-AMG? Polacy to potrafią